Peter Ižo
StoryEditor

Peter Ižo: Vždy som mal ambície byť dobrý

06.07.2012, 06:00
A navyše je vraj neznesiteľne súťaživý. To hovorí o sebe držiteľ tohtoročného Filipa 2012. Peter Ižo, Team Creative Director agentúry Wiktor Leo Burnett, tiež prezradil, čo má spoločné kreativita s chémiou.

Súčasťou ocenení odovzdávaných na Zlatom Klinci 2012 je aj cena Filip 2012, ktorú udeľuje ADC slovenskej kreatívnej osobnosti za výnimočný prínos v kreativite slovenskej reklamy v roku 2011.

Čím si myslíte, že ste si zaslúžili túto cenu?
Ako odpovedať na túto otázku a nevyznieť ako blbec? Zrejme by na ňu vedeli odpovedať všetci tí, ktorí za jej udelenie hlasovali, začo im ešte raz ďakujem. Pevne verím, že som si ju zaslúžil prácou.

Svoju kariéru ste začali v MUW Saatchi & Saatchi, kde ste získali prvé ocenenia na Zlatom klinci. Mali ste už vtedy ambície stať sa niečím ako guru reklamy?
Tiež „ľahká” otázka. Vždy som mal ambície byť dobrý, robiť dobrú reklamu, robiť ju lepšie ako ostatní, to netajím. Som niekedy až neznesiteľne súťaživý. Ale guru reklamy? Ani neviem, čo to je.

Od roku 2009 pôsobíte v reklamnej agentúre Wiktor Leo Burnett. V čom sa zmenil reklamný biznis za ten čas?
Samozrejme, mohol by som hovoriť o nových trendoch a technológiách, ktoré sa objavujú každý deň a ovplyvňujú aj reklamu. Alebo o stále silnejšom online, slabšej televízii a umierajúcom printe. Ale podľa mňa sa tie zásadné veci nejako dramaticky nemenia: stále stojíte pred výzvou priniesť klientovi ideu, ktorú kúpi.

Pri ktorej kampani ste zožali svoju najväčšiu slávu?
To záleží od uhla pohľadu. Či myslíte to, že ľudia si vykrikujú vetu z vášho TV spotu alebo citujú vetičku z rádio spotu, alebo sa vaša reklama prepiera v médiách a vám dokonca hrozí súd. Toto všetko sa mi stalo, ale samozrejme na ulici sa za vami nikto neobzerá. Maximálna „sláva” spočíva v cenách, ktoré získate na kreatívnych súťažiach. Z tohto hľadiska je to pre mňa rádio pre J&T Banku „Privátny bankár”, ktoré získalo zlato na Golden Hammer, a najmä bronz na Eurobeste. Vždy som túžil získať zahraničnú cenu za rádio a mal som pocit, že je to nedosiahnuteľné. O to väčšiu radosť mám.

Aký je váš svetlý bod pri tvorbe nápadu a naopak, aký ten tmavý?
Svetlý bod je to, keď dostanem nápad. A tmavý, keď si uvedomím, že ten nápad stojí za hovno.

Nejaká tajná finta na zostavenie kreatívneho tímu? Aké typy osobnosti by určite mali a určite nemali byť v dobrom kreatívnom tíme?
Kiežby som tú fintu mal. Problém je, že niektoré veci sa jednoducho nedajú odmerať či overiť. Pokojne sa stane, že sa v tíme ocitne kreatívec, ktorý má skvelé renomé, portfólio a pod., a jednoducho to nefunguje. Často je to o „chémii”. Mám však skúsenosť, že tí najšikovnejší a najkreatívnejší ľudia nie sú nikdy úplne „normálni.” Vždy sú niečím zaujímaví, majú svoje úchylky, svoje úlety, štýl, humor, vkus, skrátka žiadni suchári alebo jednotkári.

Mali ste už niekedy chuť to celé zabaliť?
Áno. Pri vašej prvej a druhej otázke.

Ak by ste svoj titul mali posunúť niekomu inému z brandže, kto by to podľa vás mal byť?
Ľudia, s ktorými som spolupracoval a spolupracujem. Mnohí z nich už Filipa majú a na ďalších čaká. Verím, že sa medzi držiteľmi ocitne napríklad Matúš Švirloch, Štefan Andrejco, Peter Rajčák či Milan Bielik. Chlapci, už je to v Stratégiách, už je to záväzné.

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. júl 2025 08:13