StoryEditor

Budovať vernosť chceme cez pocity a spomienky

12.11.2013, 09:33
Prečo už Absolut Vodku nenájdeme na celostránkových inzerátoch magazínov a prečo sa oplatí mať viacero agentúr namiesto jednej, sme sa rozprávali s Jonasom Thalinom, viceprezidentom globálneho marketingu Absolut Vodky.

S: Spojenie umenia a alkoholu je tak trochu odvážne. Vám sa to však darí udržať takmer 30 rokov. Čo to značke prináša?

Absolut bola vždy tvorivou značkou, takže dáva zmysel, že sa obraciame práve na komunitu umelcov. Z perspektívy značky je dôležité, aby Absolut zostala verná svojmu posolstvu umeleckosti a kreativity, čo, ako dúfame, zarezonuje s naším aktuálnym cieľom. Kým si mnoho ľudí spája umenie s našou fľašou, Absolut spolupracovala s umelcami aj inak – prostredníctvom tvorby vyše 800 unikátnych umeleckých kúskov vrátane malieb, nábytku, videoartu a iných. Táto kampaň je pokračovaním tohto typu spolupráce. 

 

S: Veľa sa hovorí o novom kreatívnom prístupe Absolut Vodky. V čom spočíva?

Absolut má za sebou dlhú históriu spolupráce s umelcami, predovšetkým čo sa týka tvorby našej kultovej fľaše. Ako značka postavená na inovatívnej reklame sme však cítili potrebu neobmedziť sa len na jeden výraz. Nová kampaň je preto postavená na inej umeleckej spolupráci. Chceme najprv podporiť kreatívne myslenie publika a následne dať šancu toto kreatívne myslenie aj zhmotniť. Nová globálna kampaň Absolut nesie názov Transform Today a je vystavaná na myšlienke, že budúcnosť nám nie je daná. Je to silné posolstvo, ktoré, ako veríme, zarezonuje u mladej generácie tzv. „Millenials“ a inšpiruje ju k tomu, aby aktívne menila svoju budúcnosť.

 

S: Transform Today zachvátil už ulice San Francisca a Brooklynu, kde umelci premenili ulice na interaktívnu outdoor exhibíciu. Akú reakciu očakávate od slovenského publika? Slovenský trh je predsa len vnímaný ako konzervatívnejší...

Rovnako ako v San Franciscu alebo Brooklyne, aj u nás projekt Transform Today smeruje priamo „do ulíc“ za ľuďmi. Slovenské publikum, najmä cieľová skupina Absolut, teda tzv. Millenials, rozhodne nie je konzervatívne. Naopak, sú to mladí, kreatívni a otvorení ľudia, ktorí na podobné aktivity už neraz reagovali s nadšením. Aj v prípade Transfrom Today sme oslovili niekoľkých slovenských umelcov, ktorí sú oveľa bližší nášmu publiku a myšlienky projektu budú reprezentovať na lokálnej úrovni. O akých umelcov pôjde a aké live kreatívne projekty si pre Transform Today pripravili, je zatiaľ prekvapením.

 

S: V pláne máte zamerať sa viac na digitálne než offline kanály, upúšťate od tradičného veľkostránkového inzerátu na zadnej strane magazínu, preferovať budete skôr eventy a sociálne média. Z čoho ste vychádzali pri tomto rozhodnutí?

Kým tradičné médiá dokážu ponúknuť obrovský dosah, náš posun k digitálu, sociálnym sieťam a zážitkovosti vychádza z cieľa pôsobiť zároveň na médiá, aj priamo na našu cieľovú skupinu a jej priateľov. Naším plánom je dosiahnuť tam, kde sú ľudia, a to takými cestami, ktoré vytvoria spomienky a pocity. Tým sa nakoniec buduje aj vernosť k značke.

 

S: Po 25-ročnej spolupráci ste vymenili agentúru TBWA za Sid Lee. Tajomstvom nie je, že chcete mať dostupných naraz viacero agentúr, a tým chcete docieliť on-going komunikáciu. Predsa len ide o odlišný prístup, než razia mnohé reklamné trhy, ktoré preferujú mať jednu agentúru a všetky služby pod jednou strechou.

Veríme, že ak budeme mať viacero agentúr, umožní nám to čo najflexibilnejšie sa prispôsobiť bleskurýchlym zmenám digitálneho prostredia. Odkaz, ktorý nesie Transform Today, je natoľko silný, že s ním môže naraz pracovať niekoľko kreatívnych konzultantov, ktorí môžu predstaviť svoju vlastnú interpretáciu. Výsledkom pre nás bude spektrum veľmi kreatívneho kontentu, ktorý sa nášmu spotrebiteľovi môže prihovárať prostredníctvom rôznych kanálov a platforiem.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. november 2025 07:53