StoryEditor

MBV: Dobyli sme Čínu, v pláne máme ešte väčší biznis

26.03.2013, 10:25

V rozhovore prezradil Juraj Vaculík.

"Ráno kozmetika, poobede autá, večer pivo. Žijem v neustálom strese.“ Pokiaľ vás toto vyjadrenie šokuje, ani na sekundu sa nad ním nepozastavíte v prípade, že oproti vám sedí Juraj Vaculík. Reklama od vaculíkovcov nedobýja len lokálny trh, ale podmanila si pred pár rokmi desiatky ďalších krajín, medzi nimi aj Čínu. A dnes má šancu na ešte väčší biznis.

 

 

Kým reklamky s prepadom zákaziek začali bojovať na prelome rokov 2008 – 2009, MADE by Vaculik zažíval v tom čase svoje najlepšie časy. Dopomohla tomu k tomu životná poisťovňa Aegon. „Robili sme pre nich na Slovensku, v Česku i Rumunsku. V tom čase sme vymysleli kampaň Na krku – mladí ľudia v nej nosili svojich rodičov na krku. Podľa nás išlo o lokálnu vec, no Aegon ju prezentoval vo svojej centrále, kde sa zapáčila Taiwancom. Odkúpili od nás práva a natočili ju tiež. Keď následne Aegon oznámil vstup do Číny, prizval nás do tendra. Šiel som do toho.

 

Toto bola chvíľa, keď si uvedomil, aké je skvelé nepatriť pod sieť. Na podnikaní si najviac cení slobodu. Aj preto – ako Juraj Vaculík prízvukuje – len ťažko by mohol u niekoho pracovať. „Mám rád slobodu svojich rozhodnutí. Riadim sa tiež heslom – s nikým proti nikomu, no sám za seba.“

 

Pokiaľ si hovoríte, že to bol zrejme biznis snov, ktorý príde raz za život, mýlite sa. Ako prezrádza Juraj Vaculík, v súčasnosti má v pláne ešte niečo väčšie. „Konkretizovať to ešte nechcem, no verím, že to môže byť globálna vec.“

 

Viac, ako aj začiatky podnikania Juraja Vaculíka, sa dočítate tu a tiež tu.

Zdroj: Petra Jamrichová

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. júl 2025 03:28