Stretli sme sa s Romanom Beličákom.
Rozprávali sme sa s Romanom Beličákom (aj) o tom, prečo uňho zaváži pochvala od klienta viac ako od poroty v kreatívnej súťaži. Po 14 rokoch v Mayer McCann Erickson si založil digitálnu agentúru DotCom. Pozrite si krátku ukážku. Viac sa dočítate vo februárovom čísle Stratégií už tento týždeň.
S: Ako podľa vás vyzerá agentúrny dream tím?
Dobre poskladaný. Ideálne, ak sa skĺbia skúsenosti starých matadorov a dravosť mladých, ktorí prinášajú nápady.
S: Na druhej strane, reklama je známa svojou fluktuáciou.
Tá má však niekoľko dôvodov. Môže to byť potreba zmeny. Ak neprebehne vnútri agentúry vo forme zmeny klienta, ide sa o dom ďalej. Samozrejme, je tu boj konkurencie, keď sa každý snaží mať u seba tých najlepších. Stáva sa, že ľudia odchádzajú z veľkých agentúr do menších za vidinou lepšej pozície. Ale nakoniec zistia, že to bola naozaj iba vidina.
S: Ako dnes vnímate reklamu? Je iná ako kedysi?
Reklama sa veľmi zmenila. Kedysi bola o printe, billboarde, telke a rozhlasovom spote. Chvíľu si agentúry mysleli, že digitál ja animovaný banner. Ale úroveň slovenskej reklamy nie je zlá, práve naopak. Skôr trpí slabšou úrovňou marketingových pracovníkov na strane firiem.
S: V čom?
Stále platí, že aký bríf agentúra dostane, taký dodá výstup. Nehovoriac, že ešte väčšou tragédiou je, ak brand manažér nie je stotožnený so svojou značkou či produktom. Nemôžeme predsa chcieť, aby človek, ktorý napríklad nepije pivo a je samotár, robil brand manažéra pre značku piva. Nemá šancu nasiaknuť hodnotami danej značky. Našťastie sú aj také značky, kde táto vnútorná zhoda funguje. Radosť robiť pre takého klienta.
S: Takže platí – spokojný klient, spokojná agentúra?
V čase, keď sme veľa rokov dozadu pripravovali kampaň pre pivovar Martiner, najväčším ocenením bola sms správa od klienta z centrály spoločnosti Heineken v Amsterdame, v ktorej nám ďakoval za najkrajší billboard, aký mal v Európe. Takže áno. Zmysel našej práce a jej ohodnotenie sme videli v spokojnosti klienta, nie poroty v súťaži.
Zdroj: Stratégie

