StoryEditor

Predajca Sultána: Máme nový hit z Turecka

03.07.2013, 00:30
Na Slovensko dostali seriály ako Tisíc a jedna noc a Sultán. Tvrdia, že turecká vlna ešte neklesá a príde ďalší hit. Rozhovor so šéfkou predaja The Global Agency.

Stratégie sa na veľtrhu NATPE v Budapešti zhovárali so sales directorkou spoločnosti The Global Agency pre strednú a východnú Európu Senay Tas.

 

Prečo chodíte na veľtrh NATPE do Budapešti? Nakoľko je dôležitý pre váš biznis?

Ako predajkyňa mám na starosti trhy strednej a východnej Európy, tento veľtrh je pre mňa dôležitý. Nie je na ňom tak rušno, ako by som si želala, a tohto roku tu nie je až toľko nákupcov. Predajcovia sú v prevahe. Navyše vznikajú nové, konkurenčné veľtrhy v regióne. Pre nás je podstatné byť na mieste a ukazovať sa potenciálnym klientom. Región strednej a východnej Európy je pre nás mimoriadne významný.

Klesá záujem o turecké seriály?

Televízie stále majú záujem. Pri rokovaniach pociťujem, že hneď od začiatku je diskutabilnou cena za turecké seriály. Priznávam, je vyššia napríklad v porovnaní s brazílskymi či indickými telenovelami. Cena bude vždy predmetom diskusií, ale turecké seriály prinášajú úspech. Turecko je dobré v produkcii kvalitných seriálov a s našimi príbehmi sa diváci v strednej a východnej Európe dokážu ľahko stotožniť. Dopyt stále je a bude rásť. V niektorých krajinách regiónu pretrvávajú dôsledky krízy a televízie nemajú dosť peňazí na turecký obsah, ale na tom sa vždy dá pracovať – pozrieť sa, čo si môžu dovoliť a prispôsobiť sa.

Je ešte čím televízie zásobovať?

Áno, bezpochyby to dokážeme. Môže to byť len lepšie a lepšie. Tisíc a jedna noc bol náš prvý veľký úspech, ale taký Sultán dosiahol ešte lepšie predaje. Predali sme ho do 47 krajín sveta, pozeralo ho vyše 200 miliónov divákov celosvetovo. Ďalšia „veľká“ vec bude určite úspešná.

O čo by mohli mať televízie v regióne strednej a východnej Európy záujem?

Medzi formáty, ktoré na NATPE najviac promujeme, patrí šou Shopping Monsters.  Dostala sa napríklad na kanál M6 vo Francúzsku s veľmi dobrými výsledkami a očakávame, že budúce mesiace bude hitom aj v tomto regióne. Okrem toho máme formát Blind Taste – cooking show so zaujímavou zápletkou. Je to nová šou vysielaná v Turecku, na Ukrajine, Rusku a s opciami pre ďalšie trhy. Myslím si, že späť sa vracia žáner quiz show. Náš formát Catch the Answer v septembri odštartuje v Rumunsku a pripravuje sa aj deal v Srbsku. Ide o jednoduchý formát a môže fungovať celosvetovo.

A čo stanice v našom regióne, ktoré odvysielali Tisíc a jednu noc (1001 gece) a Sultána (Magnificent Century)? Ako majú na ne nadviazať?

Začíname predávať seriál, ktorého názov ešte nie je finálny - uvedieme ho na jesennom veľtrhu MIPCOM v Cannes. Pôjde o tradičný turecký seriál plný drámy, s veľmi peknými príbehmi. V strednej a východnej Európe sa bude môcť vysielať od januára 2014, pretože v Turecku ho ešte len čaká premiéra. Predávame tiež ďalší tradičný seriál Dila, ktorý uspel v Turecku, Chorvátsku a kúpilo ho mnoho ďalších krajín.

Highlighty The Global Agency

Catch the Answer: Kvízová šou vraj iná ako ostatné. Všetky odpovede na kvízové otázky sú ukryté priamo v otázkach. Je len na súťažiacich, aby rozmýšľali rýchlo a našli ich. Pozrite si videoukážku.

Blind Taste: Denná cooking show. Profesionálny kuchár a štyria ďalší súťažiaci musia v spoločnej kuchyni za dve hodiny pripraviť rovnaké jedlo. Robia síce to isté, ale chuť bude u každého odlišná. O tom, kto úlohu splnil najlepšie, rozhodnú oni sami. Majú však zaviazané oči, zavážia iba chute. Je možné, že najmenej bodov dajú vlastnému jedlu. Pozrite si videoukážku.

Dila: Príbeh osudovej lásky. Dilin manžel, otec a jeho rival sa dostanú do sporu o pozemky. Napätie sa stupňuje a skončí sa vraždou. Dila prisahá pomstiť smrť svojho manžela. Zaľúbi sa však do vraha. Pozrite si videoukážku.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. jún 2025 19:54