Bratislavská firma SUREMA, spol. s r. o., ktorej urobilo reklamu Ministerstvo vnútra SR ubezpečením verejnosti o bezpečnosti jej zásielok s priloženou dámskou hygienickou vložkou.
Aj firma Dimar Slovakia, s. r. o., už zaznamenala obavy adresátov, ktorí sa pred otvorením jej zásielky najskôr spýtali odosielateľa, čo je v nej, hoci nešlo o predmety, ktoré by mohli vzbudzovať podozrenie, že ide o prášok alebo tekutinu. V direkt marketingu rozosielajú takmer iba adresné zásielky. Ako hovorí riaditeľ firmy Peter Beláň, nepredpokladajú, že by museli meniť svoju stratégiu, lebo do nich nevkladajú vzorky, ktoré by mali vzbudzovať podozrenie. Ani spoločnosť Kolos, ktorá sa naopak sústreďuje na rozosielanie neadresných zásielok, nepredpokladá vzhľadom na ich typ negatívne reakcie adresátov. Podľa obchodného riaditeľa Daniela Borisa by súčasná panika mohla skôr ovplyvniť ich klientov, reklamné agentúry, ktoré si objednávajú s reklamou aj distribúciu reklamných vzoriek. Budú jej musieť prispôsobiť ich charakter a stratégiu marketingu.
Ďalšia z množstva firiem direkt marketingu, DMMS Bratislava, s. r. o ., ktorá rozosiela aj prémie a výhry v spotrebiteľských súťažiach, sa zatiaľ nestretla s negatívnym ohlasom ani s prípadom, že by sa niekto obával zásielku prevziať. Momentálne so vzorkami, ktoré by mohli vzbudzovať podozrenie, nepracuje, viac komunikuje s firmami ako s fyzickými osobami. „Panika už je, môže mať na našu činnosť vplyv,“ myslí si riaditeľka DMMS Jaroslava Dzugasová.
Zdroj: www.hnx.sk

