Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) začne s najväčšou pravdepodobnosťou v utorok na svojom riadnom zasadnutí správne konanie vo veci odňatia licencie TV Luna, konštatoval to na dnešnej tlačovej besede predseda rady Peter Kováč.
V súvislosti s TV Lunou rada zároveň neschválila prevod stopercentného vlastníckeho podielu tejto televízie na filmového producenta Rudolfa Biermanna. Svoj záujem vstúpiť do TV Luna nečakane deklaroval na zasadnutí rady 8. októbra a rade predložil prísľub, že do Luny chce kapitálovo vstúpiť spoločnosť Argus Capital International so sídlom v Prahe, ktorá je dcérskou firmou veľkej americkej investičnej spoločnosti Prudential Financial. Kováč vysvetlil, že Biermann deklaroval záujem vstúpiť do Luny iba v prípade ak tejto televízii bude pridelená aspoň časť voľných frekvencií. Dodal , že ak naozaj TV Luna odíde zo slovenského mediálne priestoru, tak mu to bude ľúto. Táto televízia sa podľa neho totiž aspoň v začiatkoch snažila ponúknuť iný program ako obyčajne ponúkajú komerčné televízie. Riaditeľka Kancelárie RVR Jarmila Grujbárová uviedla, že existujú príznaky ťažkej ekonomickej kríze v televízii Luna. Napríklad autorské zväzy jej vypovedávajú zmluvy a sú náznaky, že niektoré spoločnosti chcú, podali alebo stiahli návrh na konkurz.
TV Luna má už vyše roka značné finančné problémy, čo sa prejavuje aj štvormesačným meškaním výplat zamestnancom. Problémy vyvrcholili už spomínaného 19. septembra. Luna začala vysielať v novembri 1999 a bola spočiatku financovaná z úveru Devín banky. Držiteľom vysielacej licencie Luny je spoločnosť Luna, s.r.o. V prvej polovici tohto roka sa v Lune uskutočnili zmeny v majetkových pomeroch, keď z nej odišiel jej zakladateľ a dovtedajší spolumajiteľ Peter Sedlák. Televízii šéfuje Milan Nemček spolu s Pavlom Melegom a Ľubomírom Kanisom, ktorí tvoria predstavenstvo akciovej spoločnosti Luna, servisnej firmy televízie. Kanis bol generálnym riaditeľom Devín banky, ktorá Lunu spočiatku financovala. Na začiatku vysielania predstavitelia televízie očakávali, že Luna za prvý rok vysielania dosiahne 10-percentný podiel na slovenskom reklamnom trhu. V roku 2002 rátali so zvýšením podielu na 26 percent, naposledy však sledovanosť Luny nedosiahla ani desatinu tohto predpokladu.
Zdroj: www.pravda.sk

