Slovenská televízia odmieta všetky obvinenia, ktoré zazneli od predstaviteľov Slovenskej asociácie novinárov, predovšetkým od jej predsedu Štefana Dlugolinského (bývalého prvého námestníka bývalého ústredného riaditeľa STV Igora Kubiša) a Dariny Jelínkovej (bývalej členky Rady STV).
Obvinenia sa týkali konfliktu záujmov u šéfredaktorky Hlavnej redakcie spravodajstva a publicistiky STV Viery Krúpovej a údajnej privatizácie, ktorú mali dokazovať nevýhodné zmluvy.
„Rade STV som predložila všetky potrebné doklady, z ktorých je jasné, že od 1. 1. 2001 v spoločnosti Allfinanz Holding nepôsobím,“ uviedla šéfredaktorka spravodajstva a publicistiky Viera Krúpová, ktorá bola obvinená z konfliktu záujmov – súbežného pôsobenia šéfredaktorky a konateľky a členky dozornej rady Allfinanz Holding. Ako Viera Krúpová v súvislosti s obvinením o konflikte záujmov ďalej uviedla, na právnu expertku SAN Darinu Jelínkovú podala 6. marca tohto roka žalobu.
Ústredný riaditeľ STV Milan Materák uviedol, že informácie o konflikte záujmov redaktorov STV a o nevýhodnosti externých zmlúv, sú nesprávne, skreslené a dezinformačné. Externé zmluvy sa podľa jeho slov hodnotia podľa niekoľkých kritérií – kritérium ceny, kritérium programu (jeho vhodnosti na obrazovkách STV) a kritérium možného zvýšenia podielu na trhu. „Dal som vypracovať posudky kontrolnému oddeleniu STV, riaditeľstvu tvorby programov aj zástupcom spoločnosti ARBOmedia a všetky výstupy hovoria, že to, na čo poukazujú predstavitelia SAN sú nezmysly a vieme to dokázať,“ dodal Milan Materák.
Predstavitelia STV zároveň odmietli tvrdenia o nevýhodnosti vysielania dvoch „prepadákových“ detských relácií Ponorka na Dunaji a Maxihra, nakoľko Ponorka na Dunaji dosahuje u detského diváka sledovanosť 22,5 % a Maxihra prináša STV denne (keďže sa vysiela každý deň) čistý zisk 20 tisíc Sk. Konateľ a riaditeľ firmy ARBOmedia Petr Volný sa tiež vyjadril k výčitkám o odvysielaní koncertu Natalie Oreiro, ktorý stál Slovenskú televíziu 1,6 mil. Sk: „Koncert bol súčasťou uvádzacej kampane a nemožno ho oddeliť od seriálu Divoký anjel, ktorého sledovanosť je na vysoko nadpriemernej úrovni v porovnaní s ostatným programom Slovenskej televízie.“
Zdroj: Roberta Ťapušíková, Stratégie