Podľa najnovšej štúdie spoločnosti Cap Gemini Ernst & Young, 27 percent užívateľov internetu vo Švédsku nakupuje on-line. Vo Veľkej Británii nakupuje on-line len 22 percent surférov , v Nemecku len 21 percent surférov.
Zo štúdie taktiež vyplýva, že len 7 percent respondentov (prieskum sa uskutočnil v krajinách západnej Európy) považuje “za mimoriadne dôležité“ kúpiť niečo on-line. Spoločnosť Cap Gemini Ernst & Young spolu so spoločnosťou ORC International uskutočnila tento rok ďalší prieskum na vzorke 6000 respondentov v deviatich rozličných krajinách (Fínsko, Francúzsko, Nemecko, Taliansko, Holandsko, Nórsko, Španielsko, Švédsko a Veľká Británia). Z výskumu taktiež vyplýva, že vo Fínsku prevažuje počet návštevníkov „výkladov“ elektronických obchodov (28 percent) nad tými, ktorí si aj niečo on-line kúpia (16 percent). Podobná situácia je aj vo Francúzsku. Obdobný prieskum na jeseň 2001 uskutočnila aj spoločnosť Gfk. Výsledky jej prieskumu boli takmer zhodné z výsledkami štúdie spoločnosti Cap Gemini Ernst & Young.
Zdroj: Vladislav Borovský s mat. eMarketer, Stratégie

