StoryEditor

TV Joj sa sťahuje do filmových ateliérov Koliba

13.08.2002, 00:00

Slovenská televízia Joj bude od 30. septembra vysielať z nových priestorov vo filmových ateliéroch Koliba v Bratislave.

Stanica, ktorú vlastní slovenská spoločnosť Grafobal a český MEF Holding, dosiaľ vysiela z provizórnych priestorov v Košiciach, kde až do marca tohto roku existovala pod názvom televízie Global. Prípravné práce na presťahovanie z Košíc do Bratislavy prebiehajú od konca júla. Televízia medzitým pripravila určité programové zmeny.

Črepiny majú ťažiť zo spravodajstva

Na obrazovke sa včera po prvý krát objavil program aktuálnej publicistiky Črepiny, slovenská obdoba českých Střepin, ktoré vysiela televízia Nova. Ide o pomerne nový formát, ktorý Nova predstavila v apríli a už si rýchlo získal záujem divákov. Zatiaľ čo materská Nova vysiela Střepiny v nedeľu večer pred desiatou hodinou, Jojka zaradí Črepiny do rovnakého času v pondelok. Nový program budú uvádzať Marcela Vošková a Michal Masár. Črepiny budú v podstate špeciálnym vydaním hlavnej spravodajskej relácie Noviny, z reportáží ktorých budú čerpať. Aj v českých Střepinách sa často objavujú zábery, ktoré diváci mohli vidieť už v Televíznych novinách. Jednotlivé udalosti ale dostávajú väčší priestor než v klasickom spravodajstve.

Vznikne slovenská obdoba programu Riskuj

Okrem Črepín chystá televízia Joj slovenskú verziu úspešného súťažného programu Riskuj, ktorý na Nove uvádza Jan Rosák. „V týchto dňoch prebieha výber moderátorov a sútažiacich,“ potvrdzuje generálny riaditeľ Joj TV Richard Rybníček. Na obrazovke by sa Riskuj malo objaviť 1. októbra, krátko potom, čo sa Joj definitívne presťahuje z Košíc do Bratislavy. Tým stanica podľa Rybníčka zaháji druhú fázu svojho vývoja, ktorá potrvá približne do konca tohto roka. V tretej fáze by sa Joj chcela v podiele na trhu priblížiť dominantnej slovenskej televízii Markíza.

Podiely Joj a Markízy sa ale podľa denníčkových prieskumov sledovanosti (peoplemetre na Slovensku zatiaľ neexistujú) zatiaľ značně líšia. Zatiaľ čo Markíza bežne presahuje podiel 40%, Joj sa pohybuje pod 10% hranicou. Rybníček ale upozorňuje na trend zvyšujúcej sa sledovanosti. „Teší ma to, ale je treba povedať, že presné čísla našej sledovanosti sa dozvieme až po zavedení peoplemetrov.“ Od zahájenia vysielania 2. marca tohto roku sa podiel Joj podľa denníčkového prieskumu sledovanosti verejnoprávnej Slovenskej televízie zvýšil takmer na dvojnásobok. Predchodca Jojky, regionálna televízia Global, zriedka kedy dosahovala jedno percento.

Peoplemetre? Kľúčový je postoj Markízy

Zavedenie peoplemetrov na Slovensku podľa plánu televízie Joj podporuje zatiaľ len spravodajská stanica TA3. Podľa informácií, ktoré má server RadioTV k dispozícii, sa ale Joj podarilo presvedčiť niektoré mediálne agentúry, názor ktorých môže ovplyvniť postoj komerčnej Markízy i verejnoprávnej STV. Tie síce niekoľko rokov tvrdia, že pripravujú vlastný peoplemetrový projekt, dosiaľ však nezačali s jeho realizáciou. Peoplemetre by podľa mediálnych odborníkov mohli narušiť dominantné postavenie televízie Markíza, ktorá ovláda až tri štvrtiny reklamného trhu.

Televízii Joj by v tejto veci mohol pomôcť i jej nový partner, slovenská firma Grafobal, ktorá v júli odkúpila od České produkční invest polovičný podiel v licencovanej spoločnosti Mac TV. Ďalších 30 percent vlastní spolumajiteľ MEF Holdingu Vladimír Komár a 20 percent patrí České produkční invest, dcérskej spoločnosti České produkční 2000, ktorá je servisnou organizáciou TV Nova a stopercentne ju ovláda MEF Holding. Existuje i určitý náznak prelomenia vzťahov s Markízou, lebo začiatkom júla sa v Bratislave stretli šéf MEF Holdingu Jiří Šmejc a spolumajiteľ Markízy Pavol Rusko. Obe strany však odmietajú túto schôdzku akokoľvek komentovať.

Zdroj: Jan Potůček, www.radiotv.cz

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. máj 2024 11:43