Zo zistení spoločnosti Enpocket vyplýva, že na spontánnu znalosť značky má veľký vplyv konkrétne médium.
Prieskum uvedenej spoločnosti preukázal, že najúspešnejším médiom z pohľadu spontánnej znalosti značky je mobilný telefón vďaka SMS správam. SMS správy výrazne zvyšujú spontánnu znalosť značky, v prípade SMS správ je spontánna znalosť značky o 50 percent vyššia ako v prípade televízie, resp. o 130 percent vyššia ako v prípade rozhlasu.
“Branding nie je jednoduché definovať a určitým spôsobom odmerať. Ide predovšetkým o emocionálny vzťah konkrétnej osoby a značky, resp. vnímanie značky konkrétnou osobou. Z tohto dôvodu marketéri veľmi dôkladne zvažujú média, ktoré by mohli napomôcť k zvýšeniu brandingu. Najčastejšími brandingovým médiom je televízia, rozhlas a magazíny,“ hovorí Jonathon Linner, CEO spoločnosti Enpocket. “Aj keď SMS správy neposkytujú marketérom dostatočný priestor na realizáciu, kvôli len asi 160 znakom jednej farby a taktiež len jedného fontu, čo je s ostrom kontraste s televíznymi a rozhlasovými kampanmi, výsledok SMS správ v tomto prípade hovorí sám za seba. SMS správy sa ukázali byť skvelým komunikačným prostriedkom a výrazne pomáhajú zvýšiť branding,“ dodáva Linner.
Hlavný dôvod úspechu SMS správ vidí Linner predovšetkým v tom, že užívateľ mobilného telefónu má výrazne emocionálnejší vzťah k “svojmu mobilu“ ako napr. k televíznemu alebo rozhlasovému vysielaniu a takisto vďaka mobilu môžu marketéri zachytiť jeho užívateľa takmer kdekoľvek a kedykoľvek.
Zdroj: Vladislav Borovský, Stratégie

