StoryEditor

Ako viesť rozhovor

04.03.2003, 23:00

Excellent Training, poradenská a vzdelávacia spoločnosť, pripravuje otvorený tréningový program – Vedenie rozhovorov v personálnej práci.

Tréningový program je zameraný na zvýšenie pracovnej efektívnosti riadiacich pracovníkov, vedúcich kolektívov, personalistov a všetkých, ktorí realizujú rozhovory v pracovných situáciách, týkajúcich sa prijímania pracovníkov, poskytovania rady, podpory a pomoci, riešenia sťažností, disciplinárnych priestupkov a rozviazania pracovného pomeru. Dôraz je kladený na prípravu a plánovanie rozhovoru a na nácvik zručnosti vedenia rozhovoru.

Tréning sa uskutoční 24. – 25. Marca 2003 v Bratislave (miesto Excellent Training upresní dodatočne)

Návod na vedenie disciplinárneho rozhovoru s pracovníkom:

FÁZY

1. Úvod – účel stretnutia

2. Popíšte, čo sa udialo

3. Pýtajte si vyjadrenie pracovníka (čo viedlo k udalosti, ako to hodnotí, ako tomu môže v budúcnosti predísť?)

4. Informujte pracovníka o riešení

5. Naznačte pozitívny smer vo vývoji pracovníka

ZÁSADY

- riaďte sa pravidlom „povedz a počúvaj"

- odlíšte fakty od emócií

- súhlaste s tým, čo je len trochu pravdepodobné

- nedajte sa vtiahnuť do rozvíjania vedľajších tém

- definujte presne a jasne fakty

- použite merateľné argumenty

- buďte slušný, nedajte sa vyprovokovať

- neponižujte, neurážajte

- buďte primerane sebaistý

- ak nechcete o niečom hovoriť, dajte to jasne najavo „ja nechcem ..."

Zdroj: Renata Môciková, Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2025 07:33