Excellent Training, poradenská a vzdelávacia spoločnosť, pripravuje otvorený tréningový program – Vedenie rozhovorov v personálnej práci.
Tréningový program je zameraný na zvýšenie pracovnej efektívnosti riadiacich pracovníkov, vedúcich kolektívov, personalistov a všetkých, ktorí realizujú rozhovory v pracovných situáciách, týkajúcich sa prijímania pracovníkov, poskytovania rady, podpory a pomoci, riešenia sťažností, disciplinárnych priestupkov a rozviazania pracovného pomeru. Dôraz je kladený na prípravu a plánovanie rozhovoru a na nácvik zručnosti vedenia rozhovoru.
Tréning sa uskutoční 24. – 25. Marca 2003 v Bratislave (miesto Excellent Training upresní dodatočne)
Návod na vedenie disciplinárneho rozhovoru s pracovníkom:
FÁZY
1. Úvod – účel stretnutia
2. Popíšte, čo sa udialo
3. Pýtajte si vyjadrenie pracovníka (čo viedlo k udalosti, ako to hodnotí, ako tomu môže v budúcnosti predísť?)
4. Informujte pracovníka o riešení
5. Naznačte pozitívny smer vo vývoji pracovníka
ZÁSADY
- riaďte sa pravidlom „povedz a počúvaj"
- odlíšte fakty od emócií
- súhlaste s tým, čo je len trochu pravdepodobné
- nedajte sa vtiahnuť do rozvíjania vedľajších tém
- definujte presne a jasne fakty
- použite merateľné argumenty
- buďte slušný, nedajte sa vyprovokovať
- neponižujte, neurážajte
- buďte primerane sebaistý
- ak nechcete o niečom hovoriť, dajte to jasne najavo „ja nechcem ..."
Zdroj: Renata Môciková, Stratégie

