Slovgram- spoločnosť na ochranu práv výkonných umelcov a výrobcov zvukových a zvukovoobrazových záznamov pripravila týždňovú mediálnu kampaň, ktorá sa od 24.marca 2003 objaví v elektronických médiách so sloganom „Plať a hraj“ a v printových médiách formou vysvetľovacích rozhovorov.
Jej cieľom je osloviť a informovať verejnosť o existencii a poslaní Slovgramu, pretože podľa slov riaditeľky Slovgramu Evy Bauerovej je verejnosť málo informovaná o tom, že za každé použitie umeleckého výkonu treba zaplatiť. Kampaňou by chcel Slovgram teda dosiahnuť stav, kedy by nielen on bol iniciátorom uzatvárania zmlúv s užívateľmi umeleckých výkonov, ale aby sa aj títo užívatelia sami dobrovoľne prihlásili. Motivovať k tomu by ich mala aj 20% zľava z ceny, v prípade, že tak urobia. Cieľovou skupinou kampane sú najmä podnikatelia, ktorí majú vo svojich prevádzkach TV a rozhlasové príjmače, jukeboxy alebo iné zariadenia, z ktorých šíria umelecké výkony. Podobnou skupinou podnikateľov sú aj DJ v diskotékových kluboch.
„V praxi sa totiž stretávame s odmietavým stanoviskom na zaplatenie poplatkov za vysielanie s odôvodnením, že prevádzkovateľ už zaplatil koncesionárske poplatky ako aj autorskému zväzu“ uviedla Eva Bauerová. V súčasnosti je podľa jej slov zmluvne zabezpečených približne 20% z celkového počtu takýchto užívateľov a práve vďaka mediálnej kampani chce Slovgram toto číslo zvýšiť aspoň na 40% zmluvných partnerov. Keďže Slovgram zastupuje aj vysielateľov- všetky rozhlasové a televízne médiá, vysielací priestor v týchto médiách získal pre spomínanú kampaň bezplatne.
Zdroj: Ivana Šimlovičová, Stratégie

