V októbri minulého roku začala spoločnosť Direct Marketing, s.r.o. kampaň na zber osobných údajov s cieľom doplniť databázu komerčných osôb s viacerými údajmi, ako len adresa. Akciu realizovala na 1,6 mil. poštových schránok a dnes konštatuje responziu na úrovni 2,4 %, čo je návratnosť viac ako 39 tis. dotazníkov.
Agentúra prostredníctvom dotazníka získavala odpovede na 40 otázok zameraných napr. na využívanie nákupu konkrétnych produktov cez katalóg, preferencie finančných služieb, nákupné zámery, charakter domácností, voľnočasové aktivity a pod. Získané údaje majú prispieť k ďalšiemu budovaniu spotrebiteľských databáz.
Ako vyplýva z výsledkov direct marketingovej kampane, do akcie sa zapojilo 38 785 spotrebiteľov. Odozva tak potvrdila predpoklad 2–3 % návratnosti, ktorý vyplynul z testu, ktorý kampani predchádzal. Väčší podiel na celkovej odozve kampane bol zaznamenaný u žien (61,1 %) ako u mužov a celkovo najvyšší u spotrebiteľov so stredoškolským vzdelaním (50 %) a momentálne plne zamestnaných (45,2 %). V rámci štruktúry reagujúcich, väčšina (40,2 %) býva vo v byte v súkromnom vlastníctve a až 45,4 % tých, čo sa do projektu zapojili do budúcnosti nechystá nijaké zmeny v bývaní. S tým súvisí aj vek občanov, ktorí dotazník zaslali – najväčší podiel predstavujú občania nad 50 rokov – 36, 6 %. Podiel 22,7 % tvoria reagujúci vo veku 40 – 49 rokov, 18,9 % vo veku 30– 39 rokov. Ostatných 21 % tvorili ľudia vo veku do 29 rokov.
Kampaň zameranú na získanie osobných údajov spotrebiteľov sprevádzala i kampaň na získanie podrobnejších informácii o maloobchodných prevádzkach. Direct Marketing zatiaľ zmonitoroval 24 % z územia, ktoré pre tento projekt naplánovala a získala tak do 20 000 adries. Spomínaná kampaň sa spája aj s telemarketingom zameraným na aktualizáciu a dobudovanie databáz právnických osôb.
Aj keď posledné dve sprievodné akcie nie sú ešte ukončené, Direct Marketing dnes, po započítaní priebežných výsledkov, disponuje do 500 tis. kontaktmi na súkromné osoby, cez 150 tis. právnických osôb – z toho cez 60 tis. komerčných organizácií. Spoločnosť Direct Marketing vznikla v roku 1994 a je členom Asociácie direct marketingu na Slovensku.
Zdroj: Renata Môciková, Stratégie

