Pivovar Šariš uvádza vzdelávací spolok priateľov piva Orosený krígeľ. Založenie aktívneho združenia priateľov piva nie je v zahraničí ničím neobyčajným, na Slovensku je to novinka.
„Úlohou takýchto organizácií je prinášať svojim členom nové informácie, podnety, zaujímavosti a posunúť pitie piva na úroveň priateľských posedení, pri ktorých sa človek aj pobaví, aj vzdeláva,“ vysvetľuje Drahomíra Jančovičová, špecialistka pre vzťahy s verejnosťou, Pivovar Šariš, a.s. Pivovar touto iniciatívou reaguje na trend, ktorý mení pitie piva. „Pivo nie je len nápojom na uhasenie smädu, a už vôbec nie na utápanie smútku, ale aj kultúrny nápoj, okolo ktorého sa veľa deje. Kvalita pív stúpa, vo svete sa konajú prehliadky pív, porovnávajú sa chute, skúmajú krajiny a ich pivná úroveň,“ dodáva Drahomíra Jančovičová. Iniciatívu zároveň chápe ako nový komunikačný kanál spoločnosti smerom k širokej verejnosti.
Na otázku, či možno projekt chápať ako reakciu na pokles spotreby piva na Slovensku v dôsledku zvyšovania spotrebných daní, s cieľom podporiť jeho predaj reagovala: „Nejde tu o zvyšovanie spotreby piva, ale o zlepšenie znalosti pivného trhu i piva ako kultúrneho nápoja. Berieme to skôr ako osvetu, než reklamu.“ V každom prípade však možno predpokladať, že keď sa verejnosť dozvie o pive, jeho histórii, kultúre stolovania, či zdravotných účinkoch viac, bude i viac motivovaná k jeho kúpe.
Orosený krígeľ nebude mať priamu súvislosť v logu či stanovách s Pivovarom Šariš. Aj keď spoločnosť konkrétne marketingové a komunikačné ciele spájané s projektom nezverejnila, Drahomíra Jančovičová sa vyjadrila, že spolok Orosený krígeľ nepokladá za rýchlu podporu predaja, ale prácu s verejnou mienkou. Jej dôsledkom potom môže byť pozivíne vnímanie piva a teda i značiek Pivovaru Šariš. Čestným predsedom spolku sa stal predseda Slovenského zväzu výrobcov piva a sladu Roman Šusták.
Cieľovou skupinou neformálneho združenia sú primárne ľudia, ktorí s pivom prichádzajú do styku pracovne, alebo ich práca môže s pivom súvisieť. Počnúc lekármi, novinármi, až po pracovníkov v gastronómii, reštauratérov a podobne. Pivovar Šariš je otvorený aj záujmu iných pivovarov zapojiť sa do spomínanej iniciatívy. Spolok Orosený krígeľ bol založený koncom marca a a bude mu venovaná podpora na internete v rámci nových www. stránok Pivovaru Šariš.
Zdroj: Renata Môciková, Stratégie

