Mediaportal má naštartovať kvalifikovanú diskusiu o stave a vývoji mediálneho priestoru.
„Ale má byť aj miestom na kritickú analýzu vývoja slovenských médií, chce prinášať vlastné informácie o slovenských médiách spolu s podrobným monitoringom domácich i zahraničných správ," povedal šéfredaktor mediaportalu Miroslav Kollár, ktorý bude naďalej pôsobiť aj ako predseda Rady STV a programový riaditeľ Inštitútu pre verejné otázky. Mediaportal bude pre všetkých, ktorí sa na slovenskej mediálnej scéne pohybujú a ovplyvňujú jej vývoj, riaditeľov a vlastníkov médií, pracovníkov i tých, ktorí o médiách informujú.
Dvojčlenná redakcia Mediaportalu bude pripravovať pravidelné rubriky - Komentár týždňa a Rozhovor týždňa a budú reagovať na aktuálne dianie. Súčasťou bude aj pravidelná anketa. Postupne bude dopĺňaný aj mediálny slovník, ktorý by mal pomôcť v orientácii najmä tým, čo budú o médiách informovať.
Sekcia Názory bude otvoreným priestorom pre príspevky externých domácich aj zahraničných prispievateľov, ktorí sa chcú zapojiť do diskusie. „Téma“ bude otvárať a detailnejšie a analytickejšie spracúvať aktuálne problémy stavu a vývoja slovenského mediálneho prostredia, pričom úvodnou je digitalizácia televízneho vysielania. V rubrike Bez komentára je vytvorený priestor na zverejňovanie tlačových oznamov, vyhlásení, opráv všetkých záujemcov.
Zo sekcie Mediainfo postupne vznikne databáza informácií o mediálnom prostredí nielen na Slovensku, ktorá bude obsahovať i rôzne dokumenty, napríklad zákony a detailnejšie informácie o printových, elektronických aj internetových médiách.
Sprievodným podujatím portálu by mali byť semináre pre odborníkov, či novinárov o vybraných aktuálnych problémoch slovenskej mediálnej scény.
Podľa Kollára je slovenské mediálne prostredie stále v štádiu kryštalizácie, vytvárania a usadzovania pravidiel a čaká ho niekoľko zásadných zmien vyplývajúcich najmä z prechodu na nové technológie. K vzniku Mediaportalu ho podnietila „podvyživenosť“ diskusie o stave a vývoji slovenských médií: „Na Slovensku existujú špecializované periodiká, reflektujúce médiá z pohľadu marketingu, reklamy a inej špecializácie, doteraz tu však nebol priestor a možno ani vôľa na diskusiu o obsahu slovenských médií, o pravidlách fungovania mediálneho priestoru, o profesijných a etických rozmeroch pôsobenia médií.“
Mediaportal založil Miroslav Kollár ako projekt ľudí, ktorí sa už niekoľko rokov v slovenskom mediálnom prostredí pohybujú, pracovali v slovenských médiách, venujú sa ich hodnoteniu alebo v nich pravidelne pôsobia v úlohe analytikov. Vstupná investícia do projektu nepresiahla podľa Kollára základné imanie spoločnosti a v budúcnosti by mal byť portál financovaný inzerciou a prípadnými grantmi.
Zdroj: Ivana Šimlovičová, Stratégie

