Podpisom dohody o akvizícií so spoločnosťou Licentia GmbH zo 17. júna tohto roku sa spoločnosť Electrolux stala výhradným vlastníkom značky AEG. Informovali o tom zástupcovia spoločnosti Electrolux na včerajšej tlačovej besede spojenej s prezentáciou nového sortimentu AEG Die neue Klasse.
Od roku 1994 je značka AEG súčasťou portfólia značiek skupiny Electrolux, najväčšieho svetového výrobcu domácich spotrebičov. Akvizícia z júna tohto roku zároveň odštartovala proces double brandingu. Od roku 2005 budú spotrebiče AEG niesť logo, ktoré obsahuje aj označenie Electrolux. Tento krok má zvýrazniť príslušnosť značky AEG ku skupine Electrolux.
Strategický program zameraný na značku AEG za dva roky priniesol novú identitu značky AEG, nový dizajn spotrebičov, celoeurópsku reklamnú kampaň so sloganom perfektné tvarom, aj funkciou. Na základe rozsiahlych zákazníckych štúdií bol postavený nový sortiment zabudovateľných a voľne stojacich spotrebičov AEG Die neue Klasse. Zrodu Die neue Klasse predchádzal intenzívny spotrebiteľský prieskum na vzorke 6000 respondentov z celej Európy. Z prieskumu vyplynulo, že značka AEG predstavuje ideál pre tých, ktorí hľadajú ideál a kvalitu. Štylizovaný dizajn musí v očiach zákazníka ladiť s výkonom, trvácnosťou a funkčnosťou spotrebiča.
Nový sortiment spotrebičov AEG je perfektný tvarom aj funkciou. Za novým výzorom značiek stojí nemecký tím pod vedením dizajnéra Hansa Strohmeiera. V jednotlivých produktových kategóriách AEG Die neue Klasse sa počas tohto roka postupne predstavia novinky v zabudovateľných aj vo voľne stojacich spotrebičoch. Spoločnosť pracuje systematicky na budovaní značky AEG. Len v roku 2004 investuje do strategických aktivít, súvisiacich so značkou AEG viac ako 70 miliónov EUR.
Zdroj: Andrea Šalingová, Stratégie

