Existuje viacero európskych prieskumov, ktoré sa zameriavajú na zdôvodnenie a špecifikáciu investícií do POP oblasti v porovnaní so štandardnými médiami. Jedným z nich je štúdia, ktorá bola uskutočnená vo Francúzsku vo veľkoplošných a stredných formátoch predajní.
Štúdia sa zamerala na vizibilitu, užitočnosť a využitie POP. Mala za cieľ odpovedať na dve kvalitatívne otázky: Ktorý typ POP prostriedkov má jasný vplyv na spotrebiteľov? Aké sú kritériá úspešnosti POP? V rámci prieskumu bolo stanovených 5 produktových skupín a 16 výrobkov. Išlo o sortiment potraviny/nealko nápoje, pracie prášky, čerstvé potraviny, non-food (mobilné telefóny).
Vizibilita POP
Priemerná vizibilita POP prostriedkov podľa prieskumu bola 54 %.
Z toho:
– 67 % pri promočných materiáloch (81 % v prípade promotion panelov),
– 58 % pri teatrálnej – efektnej prezentácii (93 % v oblasti parfémov)
– 51 % pri informačných materiáloch (74 % v prípade informačných brožúr o mobilných telefónov)
– 34 % pri segmentácii (37 % v prípade závesných označení - signs).
Užitočnosť POP
POP prostriedky sú vnímané ako užitočné 6 spotrebiteľmi z 10 opytovaných:
Pri používanej stupnici hodnotenia 5 je priemerná známka „vnímania“ užitočnosti 3,5. Ukazuje sa značná homogenita pri rôznych POP prostriedkoch:
– základné vybavenie 3,7
– promočné „in-lay“ 3,6
– brožúry 3,5
– wobblery 3,4
–závesné signs 3,4
Využitie POP
Priemerná úroveň použitie POP je 52 %. Znamená to, že POP prostriedok uvidel každý druhý opytovaný spotrebiteľ. Vplyv POP na impulzné nákupy: úroveň impulzívnych nákupov v rámci prieskumu bola 28 % (produkty, ktoré neboli na nákupnom zoznamu). Vplyv POP prostriedkov na impulzívne nákupy bol ohodnotený na 20 %.
Zdroj: Mericom

