StoryEditor

Vizibilita, užitočnosť a použitie POP

30.01.2005, 23:00

Existuje viacero európskych prieskumov, ktoré sa zameriavajú na zdôvodnenie a špecifikáciu investícií do POP oblasti v porovnaní so štandardnými médiami. Jedným z nich je štúdia, ktorá bola uskutočnená vo Francúzsku vo veľkoplošných a stredných formátoch predajní.

Štúdia sa zamerala na vizibilitu, užitočnosť a využitie POP. Mala za cieľ odpovedať na dve kvalitatívne otázky: Ktorý typ POP prostriedkov má jasný vplyv na spotrebiteľov? Aké sú kritériá úspešnosti POP? V rámci prieskumu bolo stanovených 5 produktových skupín a 16 výrobkov. Išlo o sortiment potraviny/nealko nápoje, pracie prášky, čerstvé potraviny, non-food (mobilné telefóny).

Vizibilita POP

Priemerná vizibilita POP prostriedkov podľa prieskumu bola 54 %.

Z toho:

– 67 % pri promočných materiáloch (81 % v prípade promotion panelov),

– 58 % pri teatrálnej – efektnej prezentácii (93 % v oblasti parfémov)

– 51 % pri informačných materiáloch (74 % v prípade informačných brožúr o mobilných telefónov)

– 34 % pri segmentácii (37 % v prípade závesných označení - signs).

Užitočnosť POP

POP prostriedky sú vnímané ako užitočné 6 spotrebiteľmi z 10 opytovaných:

Pri používanej stupnici hodnotenia 5 je priemerná známka „vnímania“ užitočnosti 3,5. Ukazuje sa značná homogenita pri rôznych POP prostriedkoch:

– základné vybavenie 3,7

– promočné „in-lay“ 3,6

– brožúry 3,5

– wobblery 3,4

–závesné signs 3,4

Využitie POP

Priemerná úroveň použitie POP je 52 %. Znamená to, že POP prostriedok uvidel každý druhý opytovaný spotrebiteľ. Vplyv POP na impulzné nákupy: úroveň impulzívnych nákupov v rámci prieskumu bola 28 % (produkty, ktoré neboli na nákupnom zoznamu). Vplyv POP prostriedkov na impulzívne nákupy bol ohodnotený na 20 %.

Zdroj: Mericom

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. december 2025 21:47