Na trh zásielkového predaja spotrebného tovaru prichádza ďalší hráč. Ponuku katalógov v strednom segmente - Quelle a Neckermann doplnil OTTO so stratégiou minimálnej marketingovej podpory.
Po viac ako dvoch rokoch od uvedenia katalógu Apart, ktorý ponúka luxusný dámsky tovar vyššej cenovej kategórie, uvádza na slovenský trh zástupca nemeckého zásielkového obchodného domu OTTO na Slovensku – firma Katalogy Otto, s.r.o. ďalší katalóg. OTTO však patrí do strednej cenovej kategórie, rovnako ako ďalšie katalógy Quelle a Neckermann, ktoré na Slovensku pôsobia už niekoľko rokov. Ide teda o priamu konkurenciu. Bude sa teda OTTO snažiť získať zákazníkov konkurencie, alebo existuje ešte potenciál oslovenia ďalších záujemcov, ktorí zatiaľ cez katalóg nenakupovali? Aké sú základné atribúty, ktoré by si spotrebitelia mali spájať so značkou OTTO? Prostredníctvom akých komunikačných kanálov je možné objednávať, príp. vrátiť tovar? Aká je dodacia lehota? Je to porovnateľné s konkurenciou?
Hoci OTTO charakterom tovaru oslovuje masovú cieľovú skupinu, katalógy nebudú pravidelne posielané do takmer všetkých domácností, ako to robia konkurenti Quelle či Neckermann. Neagresívnu komunikačnú stratégiu uplatňuje zásielkový koncern OTTO aj v iných krajinách, kde je dokonca jednotkou na trhu.
Ako bude komunikovať na Slovensku, ako aj odpovede na predchádzajúce otázky sa dozviete vo februárovom vydaní mesačníka Stratégie.
Zdroj: Ivana Šimlovičová, Stratégie

