GfK Group kupuje spoločnosť NOP World od Britskej mediálnej skupiny United Business Media. Cena akvizície je 383 mil. GBP (cca 550 mil. eur).
Akvizíciu NOP World, ktorá patrí na 10. miesto medzi globálnymi spoločnosťami na prieskum trhu, sa GfK stane jednou z piatich globálnych spoločností na prieskum trhu s tržbami presahujúcimi 1 miliardu eur. Transakcia posilňuje pozíciu GfK v dôležitom a rýchlo sa rozvíjajúcom segmente prieskumu Media, Automotive a HealthCare rovnako ako všeobecne v oblasti podnikania GfK Custom Rersearch. S viac ako 1500 zamestnancami v NOP World, GfK tiež získava dôležitú skupinu odborníkov na expertný prieskum trhu. GfK touto akvizíciou zásadne rozšíri svoju sieť v Spojených štátoch, Veľkej Británii a Taliansku.
Okrem značného potenciálu vo výnosoch, GfK očakáva synergický efekt v nákladoch, ktorý by ma podľa očakávania do roku 2007 dosiahnuť hodnoty do cca 15 mil. eur ročne.
GfK očakáva pokračovanie dvojciferného nárastu príjmov v daľších troch rokoch.
GfK očakáva od akvizície značné prírastky s ohľadom na výnosy z akcie (EPS) kontinuálne po roku 2006 (prvý ukončený obchodný rok po akvizíci).
Transakcia bude ešte predemtom schválenia úradov pre konkurenciu v Spojených štátoch a Nemecku. Svchálenie sa očakáva koncom mája.
Zdroj: GfK Slovakia

