StoryEditor

PSS: lišiak nahradil bobra

13.06.2005, 00:00

Od mája 2005 je novým maskotom Prvej stavebnej sporiteľne lišiak, ktorý je maskotom jedného z akcionárov PSS, Bausparkasse Schwäbisch Hall. Nahradil tak bobra, ktorý postupne sprevádzal veľkú časť komunikácie PSS a podporoval sporenie pre deti junior extra.

Prečo PSS prichádza s lišiakom až teraz, keď Bausparkasse Schwäbisch stála už pri jej začiatkoch? „Pôvodne naša strategická koncepcia nevyžadovala maskota, ktorý by sa plne spájal s Prvou stavebnou sporiteľnou v jej celkovej komunikácii, takže nebolo treba uvažovať o prijatí či neprijatí lišiaka z Bausparkasse Schwäbisch Hall. Nasadenie bobra ako maskota bolo skôr čiastočné a zacielené na určitý segment cieľovej skupiny,“ hovorí Martin Ranuša, riaditeľ marketingu, PSS, a.s. Bobor sa podľa jeho slov objavil v období, keď PSS, už mala priamu i nepriamu konkurenciu v produktoch na financovanie bývania a potrebovala sa posunutím hodnoty značky v smere nadhodnoty vyplývajúcej z používania bobra – ako radcu s emocionálnym dopadom na deti a ich rodičov – odlíšiť.

„Podľa prieskumov, ktoré sme v tomto období realizovali, vnímali respondenti bobra ako dobrácke, dôveryhodné zvieratko, postavička lišiaka však vzbudovala aj negatívne konotácie, takže sme uprednostnili bobra,“ hovorí Martin Ranuša. Nasadenie lišiaka je podľa jeho slov aktuálna práve dnes, keď sa trh dynamizuje. „Flexibilitu, rýchlosť a inteligenciu, ktorá je v dnešnej dobe potrebná pre úspech u našich zákazníkov sme sa rozhodli deklarovať aj prostredníctvom maskota, ktorý symbolizuje tieto vlastnosti. Nadviazali sme na dobrú skúsenosť so zvieratkom a nová komunikácia PSS už bude pokračovať s lišiakom, ktorého by naša cieľová skupina vnímala ako rýchleho v rozhodovaní, prefíkaného v pozitívnom zmysle, schopného sa o seba postarať. PSS bude lišiaka používať ako poradcu pre „lišiacky“ dobré využitie všetkého, čo stavebné sporenie v PSS ponúka a čím sa chceme presadiť v ponuke produktov na finančnom trhu,“ dodáva Martin Ranuša.

Zdroj: Renata Môciková, Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. december 2025 22:25