Spoločnosť Kofola v júni relauchovala tonikový nápoj značky Chito na slovenskom aj českom trhu.
Chito je známy z konca 70-tych rokov, potom sa však stratil z ponuky obchodov a gastro zariadení. „Keďže spoločnosť Kofola chce ponúknuť svojim spotrebiteľom kompletné portfólio nealkoholických nápojov, medzi ktoré neodmysliteľne patrí aj tonik, analyzovali sme možnosti a rozhodli sa získať značku Chito,“ hovorí Naďa Šimuneková, marketingový manažér Kofola, a.s. Do roku 2005 síce spoločnosť Kofola vyrábala v licencii tonikový nápoj Royal Tonic. Získať však ochrannú známku tradičného tonikového nápoja Chito a s tým spojené možnosti v práci s nápojom bolo, podľa Nadi Šimunekovej, výzvou, ktorú sa Kofola rozhodla využiť. Po tomto kroku sa Kofola venovala príprave dizajnu aktuálnej etikety, vývoju receptúry pre Chito Bitter Lemon a uvedeniu oboch druhov nápojov na gastro trh. Komunikácia bude prebiehať len priamo na mieste predaja prostredníctvom POS materiálov.
Chito Tonic je podľa Nadi Šimunekovej „určený nielen pre tých, ktorí si túto značku pamätajú, ale aj pre mladých spotrebiteľov, ktorých osloví svojim sviežim dizajnom a chuťou odlišnou od „klasických“ tonikov. Chito Tonic Water s jemnou horkastou chuťou a charakteristickou tonikovou vôňou a Chito Bitter Lemon, tonic s osviežujúcou príchuťou citrónu sú od júna 2005 dostupné v gastro prevádzkach vo fľaškovom sklenom balení s objemom 0,33l.
Zdroj: Renata Môciková, Stratégie

