StoryEditor

VÚB predstavila Flexiúčet

14.06.2005, 00:00

VÚB uviedla na trh nový produkt – Flexiúčet, ktorý pozicionuje ako konkurenta klasických bankových balíkov. Flexiúčet dovoľuje klientovi zostaviť si vlastnú kombináciu služieb podľa toho, ako mu to vyhovuje a nenúti ho, aby si vybral z ponúkaných balíkov.

„Skĺbili sme výhody bežného účtu a balíku služieb bez toho, aby zákazník musel platiť za čokoľvek, čo si neobjednal. Klasické bankové balíky nie sú flexibilné, preto klienti musia často robiť kompromisy a voliť medzi tým, čo banky ponúkajú,“ uviedla Henrieta Gahérová, riaditeľka odboru Riadenie segmentu obyvateľstva. VÚB banka preto zareagovala a vytvorila pre nich nový produkt.

Stratégiou komunikácie nového produktu je využiť túto ústretovosť banky a odkomunikovať praktickosť Flexiúčtu oproti konkurenčným produktom. „Trendom bánk pri poskytovaní služieb k bežným účtom bolo ich kombinovanie a vytváranie balíkov za výhodnejšie ceny. Cieľom bánk bolo podporiť využívanie produktov, ktoré klienti menej využívajú (takým produktom bol napr. Internet banking). Klienti na ne konvertovali; buď chceli ušetriť alebo nemali inú možnosť. Väčšina spotrebiteľov však niektoré služby v balíku nikdy nevyužila a ani si neuvedomuje, že za ne v mesačnom poplatku platí. V komunikácii sme preto hľadali spôsob, ako ich na to upozorniť. Najvhodnejšie bolo nájsť podobnú situáciu v živote, kde bežne nakupujeme produkt alebo služby, ktoré nevyužijeme celé a pritom nás ani nenapadne čudovať sa tomu, že platíme aj za zbytočnosti,“ hovorí Natália Bullová z agentúry Istropolitana D´Arcy.

Pri tvorbe kreatívneho stvárnenia reklamná agentúra našla množstvo najtrefnejších príkladov v ovocí a zelenine - bežne napr. nakupujeme pomaranče so šupkou, hoci konzumujeme len dužinu. Načo nám je vňať z mrkvy, keď skonzumujeme len koreň?. „V týchto situáciách sa nájde každý spotrebiteľ, mnohí z nich sa pousmejú buď nad tým, že ich to už tiež napadlo, prípadne, prečo ich to ešte nenapadlo... Nielenže ich zaujmú, ale ľahko budú viesť k zamysleniu sa nad riešením, ktoré VÚB banka aktuálne prináša klientom. A tým je: zbaviť sa prebytočných vecí, ktoré nepoužívame a tak ušetriť,“ vysvetľuje Natália Bullová. Posolstvom kampane na Flexiúčet teda je: „plaťte iba za to, čo naozaj využijete“.

Banka na komunikáciu nového produktu využíva PR, direct mail a POS materiály na podporu predaja na pobočkách. Samotná kampaň začala interne smerom k zamestnancom banky. Spotrebiteľská časť kampane bude prebiehať minimálne mesiac. Štandardné formáty budú v televízii, printoch, outdoore (billboardy, abribusy, MHD). Neštandardné formáty sa objavia v printoch (páska cez noviny, špeciálny inzertný formát), na zastávkach MHD (nálepky). V kampani bude využitý aj stánok s ovocím, ktorý figuruje v tv spote a ktorý bude krátko fungovať ako promo stánok na námestí SNP.

Flexiúčet má tri veľkosti, podľa nárokov klienta. Ten si môže vybrať z 8 služieb tri, päť alebo osem služieb, ktoré plánuje používať. V prípade, že si vyberie Flexiúčet s troma službami, zaplatí 47 Sk, pri 5 službách je to 77 Sk a Flexiúčet s 8 službami ho vyjde na 107 Sk. V rámci Flexiúčtu je možné kedykoľvek bezplatne vymeniť jednu službu za inú, podľa aktuálnej potreby klienta. Úsporu prináša účet aj v tom, že za služby v rámci Flexiúčtu zaplatí majiteľ menej ako v prípade, keď si ich kupuje jednotlivo. Majiteľom Flexiúčtu bude k dispozícii aj Osobná úverová linka, na ktorej získajú informácie o aktuálnych finančných možnostiach, ale aj o tom, aký objem financií im môže banka okamžite požičať bez potreby ručenia alebo predkladania potvrdenia o príjme.

Zdroj: Renata Môciková, Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. december 2025 16:02