StoryEditor

Najpredávanejšou značkou auta je Škoda

13.10.2005, 00:00

Na Slovensku za 9 mesiacov tohto roka zaregistrovali celkovo 51 638 nových osobných a malých nákladných áut hmotnosti do 3,5 tony (kategórie M1 a N1).

Za 9 mesiacov vedie na slovenskom automobilovom trhu značka Škoda s celkovým počtom registrácií 14 770 áut do 3,5 tony nadobudnutých z oficiálneho dovozu a trhovým podielom 28,6 %. Druhý Peugeot dosiahol 7,34 % a tretí Renault 6,59 %. Trhový podiel 6,48 % mal štvrtý Volkswagen, 6,44 % piaty Citroën, 4,72 % zaznamenal Opel, 4,56 % Suzuki a 3,98 % Ford. Fiat mal 3,84 % a skupinu desiatich najžiadanejších značiek na Slovensku počas prvých deviatich mesiacov tohto roka uzatvára s podielom 3,09 % Hyundai.

Za január až september 2005 zaregistrovali spolu 523 nových nákladných automobilov hmotnosti 3,5 až 12 ton (kategória N2), čo je o 12,10 % menej oproti rovnakému obdobiu roka 2004. Najžiadanejšia značka je Iveco s podielom na trhu 42,64 %, druhá Mercedes-Benz má 22,18 % a Renault 19,5%.

Počet registrácií nových nákladných automobilov hmotnosti nad 12 ton (kategória N3) oproti prvým 9 mesiacom 2004 naopak vzrástol o 24,41 % pri odbyte za prvých 9 mesiacov 2005 spolu 1 753 vozidiel uvedenej kategórie. Vedúcou značkou tejto kategórie je Mercedes-Benz s trhovým podielom 20,59 %, druhá Scania dosiahla 17,57 % a tretie Volvo 16,94 %.

Za 9 mesiacov roku 2005 zaregistrovali tiež 131 nových autobusov (kategória M2 a M3), čo je o 32,47 % menej ako za rovnaké obdobie vlani. Vedie značka Karosa s podielom na trhu 20,61 %. Druhá je Mercedes-Benz so 14,50 % a tretí SOR s 13,74 %.

Zdroj: TASR

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. december 2025 03:55