Západoslovenská energetika (ZSE), realizuje kampaň na podporu úhrady platieb za elektrinu prostredníctvom inkasa. Najväčším motivátorom pre jeho využitie sú výhry v spotrebiteľskej súťaži „Zriaďte si inkaso a zinkasujte výhru“.
ZSE realizovalo produktovú kampaň v období máj a jún. Marketingovým cieľom kampane bolo, podľa slov Silvie Majorovej, vedúcej tímu MKT ZSE, dosiahnúť 4% nárast zriadených inkás oproti minulému roku. Komunikačným cieľom bola 15 % spontánna a 40 % podporená znalosť kampane. Ako ukázali výsledky posttestu kampane z prvej polovice júna, 27,8 % respondentov (spontánna znalosť) (N=514, Zdroj: TNS SK) zaregistrovalo reklamu nejakej energetickej spoločnosti a 61,5 % z nich ju vedelo identifikovať ako reklamu ZSE na produkt inkaso. Podľa sloganu reklamu spoznalo 35,2 % opýtaných (podporená znalosť) a z nich 63,5 % ju vedelo aj správne priradiť k ZSE. Zaradenie do žrebovania o ceny bolo najčastejšou výhodou produktu, ktorú respondenti z kampane zachytili. Podľa prieskumu inkasom dnes za elektrinu platí len 29 % domácností na Západnom Slovensku. Len 7,4 % respondentov (z tých, ktorí kampaň zaregistrovali) si na základe reklamy ZSE zriadilo inkaso. „Získať nových zákazníkov nie je otázkou jednej kampane, aj keď táto bola z hľadiska cieľov úspešná. Vyžaduje si dlhodobú „edukáciu" a navyše, inkaso je produkt, ktorý zákazník nutne nepotrebuje a stavia sa k nemu veľmi konzervatívne,“ hovorí Silvia Majorová. Napriek tomu sa však ZSE rozhodla predĺžiť kampaň o dva mesiace.
Vo výsledkoch prieskumu totiž našli priestor zacieliť na tých, ktorí sa vyjadrili, že inkaso si určite zriadia alebo „skôr áno". Sú to ľudia vo veku 19 – 34 rokov, vyššie vzdelanie, vyšší príjem a zatiaľ si nezriadili inkaso pre nedostatok času (6 %). Títo inkasu rozumejú a výhry (auto, domáce kino, tv, energia na rok zadarmo) sú pre nich veľmi motivujúce. „Naše rozhodnutie je logické vzhľadom na to, že v takejto kampani nie je priestor na vzdelávanie tých, ktorí inkasu nerozumejú,“ vysvetľuje Silvia Majorová. Kampaň využíva, printy, direct mail a POS materiály. Kampaň pripravili ZSE v spolupráci s VACULIK ADVERTISING.
Zdroj: Renata Môciková, Stratégie

