Podľa výsledkov prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, sú vernostné programy aj napriek nízkej ponuke maloobchodných predajní využívané viac ako tretinou obyvateľstva. Najviac využívanými sú vernostné programy spoločností Billa a Jednota.
Z výsledkov prieskumu Shopping Monitor Slovakia spoločnosti GfK Slovakia vyplýva, že napriek faktu, že na Slovensku je nie veľmi široká ponuka vernostných programov a propagácia (komunikácia) týchto programov samotnými obchodnými reťazcami je slabá, až 40 % Slovákov ich využíva. Zaujímavé je aj zistenie, že so znižujúcou sa veľkosťou sídiel miest a obcí na Slovensku sa zvyšuje záujem o využitie vernostných programov. Medzi obchodné reťazce, v ktorých spotrebitelia v najväčšej miere využívajú ponuku existujúcich vernostných programov, patria predajne Billa (14 %) a Jednota Coop/Terno (14 %). Necelé 3 % nakupujúcich využíva vernostné programy v sietí hypermarketov Hypernova.
Obchodné reťazce by sa mali viac zameriavať na vernostné programy a efektívnejšie ich zviditeľňovať (dať do povedomia zákazníkom), aby si udržali nielen svojich stálych zákazníkov, ale oslovili aj nových, a to nielen prostredníctvom vernostných kariet, zbierania kupónov alebo bodov. Vernostné programy môžu byť jednou z foriem, ktorá nielen upúta pozornosť, ale aj pomôže upevniť vzťah medzi zákazníkom a predajcom.
Shopping Monitor Slovakia je prieskum, ktorý poskytuje komplexné informácie o nákupnom správaní slovenskej populácie v oblasti potravinárskeho tovaru. Štúdia poskytuje aj informácie o základných charakteristikách správania obyvateľov Slovenska pri nákupe vybraného nepotravinárskeho sortimentu. Projekt sa na Slovensku realizuje od roku 1998, prináša pohľad na sledované zmeny parametrov nákupného správania v osemročnom časovom horizonte. Shopping Monitor Slovakia 2005/06 je súčasťou nadnárodného marketingového projektu Shopping Monitor Central Europe, vďaka čomu je možné porovnávať nákupné správanie obyvateľov Poľska, Maďarska, Českej a Slovenskej republiky. Shopping Monitor Slovakia 2005/06 bol uskutočnený na konci minulého roka na vzorke 1000 respondentov.
Zdroj: GfK Slovakia

