StoryEditor

L´Oréal uviedol Innéov

28.04.2006, 00:00

Spoločnosť L´Oréal a Nestlé vyvinuli nový segment v oblasti kozmetiky, tzv. nutričnú kozmetiku, ktorú aktuálne pod značkou Innéov uvádzajú na slovenský trh.

Nutrikozmetika Innéov vznikla na základe nutričného výskumu spoločnosti Nestlé a dermatologického výskumu spoločnosti L’Oréal. L´Oréal a Nestlé, ktoré vlastní časť akcií L´Oréalu sú teda autormi myšlienky uvedenia nového duhu kozmetiky – nutričnej kozmetiky. „Výživa má vplyv na krásu. A keďže práve tieto spoločnosti sú poprednými odborníkmi v oblasti krásy a výživy, rozhodli sa to dokázať, využili svoje poznatky a vytvorili laboratóriá Innéov,“ približuje Andrea Petrová, marketing director Vichy, Innéov z Active Cosmetics Division, L´Oreal ČR & SR. Cieľom tohto kroku je, podľa jej slov, rozvinúť nový segment potravinových doplnkov. Nutrikozmetika nie je klasickým potravinovým doplnkom, ktorá má dopĺňať určité nedostatky organizmu ako vitamíny, stopové prvky atď. a od klasickej kozmetiky sa líši spôsobom aplikácie (tablety, dražé). Cieľ je ale rovnaký – krása pokožky, vlasov a nechtov.

Aký potenciál možno pre tento nový druh kozmetiky predpokladať na slovenskom trhu? Trh potravinových doplnkov, kde počítame vitamíny, prípravky s obsahom minerálov a prírodných extraktov vykazuje celosvetovo, podľa slov Andrei Petrovej, výrazný nárast, pričom tento trh sa odhaduje na 2 mld. Euro. Na Slovensku predstavoval v roku 2005 – 1,5 mld. Sk. „Potenciál pre nutrikozmetiku je podľa nášho názoru obrovský a v prospech tohto predpokladu svedčí aj neustály príliv nových potravinových doplnkov na slovenský trh. Naviac, ide o celosvetový trend,“ dodáva Andrea Petrová. Prvými novinkami uvedenými na slovenský budú Innéov Pevnosť a Innéov Slnko. Nová značka a jej produkty budú na slovenskom trhu komunikované prostredníctvom printovej inzercie a sales promotion. Pokiaľ ide o samotnú distribúciu potravinových doplnkov, 80 % pripadá na lekáreň a tá sa stane zatiaľ jediným distribučným kanálom aj pre produkty značky Innéov. Spoločnosť Innéov – joint venture L’Oréal/Nestlé (50%/50%) – bola založená v roku 2002 a prvý výrobok určený na spevňovanie pokožky – Innéov Pevnosť bol uvedený v roku 2003 na trhy západnej Európy. Do roku 2005 značka uviedla na trh celkom 3 výrobky – Innéov Pevnosť cielený primárne na ženy vo veku 35+, Innéov Vlasy určený ženám aj mužom vo veku 20+, Innéov Starostlivosť o suchú pokožku.

 

Zdroj: Renata Môciková, Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. december 2025 08:37