StoryEditor

Spoločnosť SID Slovensko spustila pre združenie SOLUS register neplatičov

08.06.2006, 00:00

Spoločnosť SID Slovensko, a.s. zahájila pre záujmové združenie právnických osôb SOLUS prevádzku registra fyzických osôb - spotrebiteľov („register FO“), ktorí si neplnia svoje zmluvné povinnosti súvisiace s činnosťou riadnych členov tohto zduženia.

Členom združenia SOLUS pomôže register FO zabezpečiť kvalitu pohľadávok vzniknutých z ich činnosti. Člen združenia SOLUS má možnosť formou on-line otázky do registra FO za menej ako jednu sekundu overiť, či daný klient u iného člena združenia nedlží úhradu za poskytnutú službu. Pre nezodpovedných klientov tak bude ťažšie získať úver alebo službu u iného člena združenia SOLUS. Pri realizácii projektu on-line registra FO na území Slovenskej republiky sa zástupcovia združenia SOLUS inšpirovali obdobným projektom, ktorý už od roku 1999 úspešne funguje v Českej republike. V Českej republike sú členmi združenia SOLUS nie len významné banky a nebankové finančné inštitúcie, ale napríklad aj všetci traja mobilní operátori v krajine. To zvyšuje účinnosť dát, ktoré register obsahuje, a prináša hmatateľné výhody členom združenia.

Na Slovensku má SOLUS zatiaľ päť členov: Beneficial Finance a.s., organizačná zložka Slovakia, CETELEM SLOVENSKO a.s., Home Credit Slovakia, a.s., MULTI Leasing, s.r.o. a PROFIREAL SLOVAKIA spol. s r.o. Možno však očakávať rýchle rozširovanie členskej základne. Vďaka tomu, že SOLUS využíva na Slovensku i v Českej republike zhodné technické riešenie, uvažuje o členstve i množstvo spoločností, ktorých sesterské či materské spoločnosti sú členmi združenia v Českej republike. Klientove údaje sa dostávajú do registra až po splnení stanovených pravidiel a podmienky pre zaradenie vždy signalizujú závažnejšie porušenie zmluvných povinností klienta. Do databázy registra FO sú zaradení tí klienti, ktorí nemajú záujem plniť svoje zmluvné záväzky. Databáza obsahuje len údaje potrebné na identifikáciu klienta a informáciu o klientovom porušení povinnosti splácať svoj zmluvný záväzok. Členské spoločnosti pri nastavovaní pravidiel zohľadnili čas, ktorý potrebujú na kontaktovanie svojich klientov v omeškaní. Do databázy nie sú zaradené údaje klienta, ktorý sa dostane do krátkodobého porušenia zmluvných povinností, ale sú zaradené údaje klienta, ktorý nechce danú situáciu riešiť.

Zdroj: TASR

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2025 17:50