StoryEditor

Akú hodnotu má víťazstvo v Lige majstrov UEFA

25.08.2006, 00:00

Podľa najnovšieho prieskumu spoločnosti MasterCard budú najlepšie európske futbalové kluby bojovať o zisk až 100 mil. eur. Liga majstrov UEFA 2007 odštartovala 24. augusta.

Spoločnosť MasterCard, oficiálny sponzor Ligy majstrov UEFA, zvolala 12 popredných európskych odborníkov z oblasti futbalu a obchodu z Anglicka, Nemecka, Francúzska, Talianska, Španielska a Chorvátska. Títo odborníci z radov akademických a obchodných inštitúcií boli požiadaní, aby prepočtom odhadli, akú hodnotu by mohlo mať víťazstvo v Lige majstrov UEFA 2007.
Výsledky prieskumu prinášajú pozitívne informácie pre domovské mesto víťazného klubu. Odborníci zistili, že víťazný klub sa bude môcť tešiť z vyššej miery sponzorstva, televíznej tržby, celkového príjmu na vstupnom a vyššej hodnoty hráčov. Predpokladaná odmena 100 mil. eur je však stále ešte oveľa nižšia než čiastka, ktorú väčšina špičkových európskych klubov utratila za dopravu a mzdy v niekoľkých predchádzajúcich sezónach.
FC Liverpool, víťaz Ligy majstrov UEFA 2005, videl vlani hlavný prospech svojho mesta z odhadovaných 70 mil. eur vo zvýšení miery spotrebiteľských výdajov, turizmu, sponzorstva a reklamy. Po výhre v roku 2004 sa domovské mesto FC Porta taktiež tešilo z finančného oživenia, ktoré sa odhaduje až na 12 mil. eur. John Stuart, senior viceprezident pre oddelenie sponzorstva spoločnosti MasterCard Worldwide, povedal: „Stávky sú pre popredné európske kluby vysoké a každý tím chce vyhrať Ligu majstrov UEFA. Náš prieskum s niektorými poprednými európskymi osobnosťami v oblasti futbalu a obchodu ukazuje, že finančný zisk z výhry trofeje je ohromný a majú z neho prospech i domovské mestá.“
„Liga majstrov UEFA je najslávnejšou klubovou súťažou na svete, čo znamená, že kluby sú ochotné minúť obrovské čiastky peňazí na to, aby prilákali podpisy najlepších svetových hráčov. Spoločnosť MasterCard sa pýši tým, že túto súťaž podporuje už pätnásť rokov a zotrváva v pozícii Oficiálneho sponzora Ligy majstrov UEFA.“

Prieskum taktiež odhalil, že domovské mestá víťazných klubov Ligy majstrov majú z úspechu svojho tímu väčší zisk, pokiaľ ide o mestá malé alebo relatívne neznáme. Väčšie mestá ako napríklad Barcelona, Miláno alebo Londýn profitujú zo získania futbalového klubového titulu najmenej.
„Medzinárodný záujem o súťaže UEFA poukazuje na to, že UEFA ako celosvetová značka so silnou európskou tradíciou ide s našimi záujmami perfektne dokopy,“ dodal John Stuart. Spoločnosť MasterCard je sponzorom Majstrovstiev Európy vo futbale už od roku 1992 a sponzorom Ligy majstrov od roku 1994. Obe súťaže patria teraz medzi najväčšie športové udalosti na svete. V sezóne 2004/5 Ligy majstrov UEFA dokonca pochádzalo takmer 50 % divákov z neeurópskych krajín. Podľa podmienok nedávno obnoveného sponzorstva s federáciou UEFA vlastní spoločnosť MasterCard výhradné práva v oblasti platobných služieb. Dodatok taktiež zahŕňa práva k iným udalostiam, ktoré UEFA usporadúva. Jedná sa napríklad o Majstrovstvá Európy žien, Majstrovstvá Európy futbalistov do 21 rokov a Majstrovstvá Európy v sálovom futbale.

Zoznam odborníkov dopytovaných v štúdii „Football to Footfall“ spoločnosti MasterCard:

Prof. Tom Cannon

Kingston Business School

Anglicko

David Smith

redaktor, Sport Business

Anglicko

Dr. Benny Peiser

Liverpool John Moore University

Anglicko/ Nemecko

Dr. Jean-Francois Nys

docent ekonómie športu na Univerzite v Limoges

Francúzsko

Dr. Stefan Steib

ekonóm, Štátna banka Porýnia

Nemecko

Dr. Markus Kursheidt

Katedra športového manažmentu, Ruhrská univerzita, Bochum

Nemecko

Dr. Volker Treier

ekonóm, Nemecká obchodná a priemyselná komora

Nemecko

Dr. Sergio Lugaresi

hlavný ekonóm, Capitalia

Taliansko

Vanessa Morillas

konateľ Footballers Press, All for One Consultants

Španielsko

Angel Barajas

autor štúdie „Ekonomická hodnota futbalu. Finančný röntgen španielskeho futbalu“, Univerzita vo Vigu

Španielsko

Damir Vrbanovic

riaditeľ futbalového klubu Dynamo Záhreb

Chorvátsko

Edo Pezzi

Športový komentátor

Chorvátsko

Zdroj: MasterCard Worldwide

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2025 15:46