StoryEditor

Najznámejší sponzori MS vo futbale

13.07.2006, 00:00

Najznámejší sponzori tohtoročných Majstrovstiev sveta vo futbale sú Adidas, Coca-Cola, McDonald’s a Deutsche Telekom (DT). Prekvapivým víťazom majstrovstiev je však juhokórejská automobilka Hyundai, ktorá počas uplynulých týždňov najviac upútala pozornosť.

Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu verejnej mienky, ktorý realizoval inštitút Sport & Markt v Kolíne bezprostredne po futbalových majstrovstvách sveta. Pre dnešné vydanie nemeckého denníka Handelsblatt zhrnuli odborníci z inštitútu najdôležitejšie závery prieskumu. Znalosť značky Hyundai sa zvýšila z 33 na 50 %. Na základe tohto veľkého skoku je Hyundai pre Sport & Markt takpovediac prekvapivým víťazom medzi sponzormi majstrovstiev sveta. Pri prieskumoch v septembri 2005 a vo februári 2006 sa automobilka, ktorá na majstrovstvá poskytla vozidlový park, nachádzala s hodnotami 28 a 33 % ešte v spodnej tretine stupnice znalosti značky. Začiatkom tohto týždňa každý druhý opýtaný uviedol, že Hyundai je partnerom futbalovej federácie FIFA. Prieskum sa uskutočňoval podporne, to znamená, že respondentom hovorili názvy firiem a oni potom museli povedať, ktorá z vymenovaných firiem je sponzorom FIFA.

Posun v znalosti značky Hyundai sa podľa člena vedenia inštitútu Sport & Markt, Stephana Schrödera, dosiahol vďaka výraznému zvýšeniu intenzity reklamy. Podľa údajov spoločnosti Nielsen Media Research zvýšil Hyundai len v 1. polroku 2006 svoje hrubé výdavky na reklamu o 75 % na 17 miliónov EUR, v prepočte 658 miliónov SKK. To je však málo v porovnaní s top sponzorom majstrovstiev sveta, telekomunikačnou spoločnosťou Deutsche Telekom, ktorá od januára do júna podporila obidve značky, T-Com a T-Mobile, hrubými výdavkami na reklamu v objeme dohromady 125 miliónov EUR, čo je medziročný nárast o 39 %.

Zdroj: TASR

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2025 18:46