Ústredný portál verejnej správy (ÚPVS) Portal.gov.sk, ktorý patrí k súčastiam informatizácie spoločnosti odštartoval svoju činnosť 1. júla 2006.
Jeho cieľom je sprístupniť služby a informácie o službách verejnej správy pre občana, podnikateľa ale aj pre samotné orgány verejnej správy na internete a tak zjednodušiť proces poskytovania jej služieb.
Od prvého dňa svojej činnosti je podľa predstaviteľov realizačného tímu Úradu vlády SR schopný zabezpečiť autentifikáciu užívateľa, jeho prihlásenie k službe, prevzatie údajov, vytvorenie transakcie a jej postúpenie na príslušný rezort – poskytovateľa služby.
Vďaka spolupráci a lepšej koordinácii s inými projektmi zabezpečil naviac realizačný tím – ÚV SR a sekcia splnomocnenca vlády pre informatizáciu aj vytvorenie „prezentačnej vrstvy,“ teda časti užívateľského rozhrania ÚPVS a tiež integroval do portálu informačnú časť existujúceho portálu http://www.obcan.sk/. Pre ilustráciu fungovania technologickej časti sú pripravené aj vzorové elektronické služby. Konkrétne je to zasielanie informácií o voľných pracovných miestach s notifikáciou, podanie na Slovenskú obchodnú inšpekciu a overenie výskytu subjektu v živnostenskom registri.
Informácie o službách verejnej správy sú podané jednoducho, poskytujú aktuálne návody na riešenie konkrétnych životných situácií, či kontakty na príslušné inštitúcie. Služby verejnej správy a informácie o nich sú poskytované v rámci dvoch cieľových skupín – občan a podnikateľ. Pre tieto dve kategórie sú vybrané typické služby, agendy, alebo životné situácie, pri ktorých potrebujú komunikovať s verejnou správou. Dôležité je, že na ÚPVS občan vždy nájde aktuálne informácie a bezpečnú formu komunikácie s inštitúciami verejnej správy.
Zdroj: Vladislav Doktor, Stratégie

