Najviac sa nakupovala audio-video technika, najviac nakupovali Bratislavčania a najviac objednávok sa realizovalo na dobierku. To je vianočná bilancia internetového obchodu Hej.sk.
Najväčšie internetové obchodné centrum Hej.sk zverejnilo vyhodnotenie decembrových predvianočných nákupov a konštatuje, že Slováci najradšej nakupujú tovar na dobierku, teda platbou kuriérovi po doručení tovaru. Týmto spôsobom sa zrealizovalo až 42 % všetkých objednávok. Druhým najpreferovanejším spôsobom bola platba v hotovosti na predajni pri osobnom odbere alebo hotovostná zálohová platba s nasledovným doručením tovaru na adresu (37 %). Nasledovala platba vopred na účet akýmkoľvek spôsobom (11 %) a poslednou formou bol splátkový predaj realizovaný na diaľku on-line alebo osobne na predajni (10 %).
Najviac sa predávali očakávané komodity – audio-video technika (LCD televízory, MP3 prehrávače a DVD technika), nasledovala PC technika (notebooky, počítače a príslušenstvo) a digitálne fotoaparáty s mobilnými telefónmi. Veľký záujem bol o drobné spotrebiče ako sú mixéry, vysávače, holiace strojčeky a darčekový tovar – parfumy, hodinky. Prekvapením bol veľký záujem o posilňovacie stroje a rotopédy.
Najviac v roku 2006 nakupovali Bratislavčania, ktorí využili okrem osobného odberu tiež možnosť zásielkového dodania tovaru. Nasledovalo okolie Bratislavy – Záhorie (Skalica, Senica, Dunajská Lužná), potom Trenčín, Trnava, Košice a ich okolie a ďalšie – najmä väčšie mestá. Dá sa povedať, že koncentrácia objednávok bola priamo úmerná dostupnosti internetu v daných regiónoch.
Počas mesiaca december Hej.sk zrealizoval viac ako 10 tis. objednávok v hodnote takmer 70 mil. Sk. Medziročný nárast presiahol 90% a nárast tržieb dosiahol viac ako 2,5 násobok bežného mesiaca. Priemerná hodnota jednej objednávky bola 7 000 Sk. Najčastejšie nakupovali zákazníci v priebehu dopoludnia - už tradične - medzi 9.00 a 11.00 hod. a potom poobede od 13.00 do 14.00 hod. Posledný nápor objednávok bol vo večerných hodinách – medzi 18.00 a 20.00 hod.
Zdroj: Media & Communication Consulting
Zdroj: Renata Môciková, Stratégie

