StoryEditor

Medzinárodná obchodná komora bojuje proti detskej obezite

09.10.2006, 00:00

Do boja proti detskej obezite sa rozhodla vstúpiť aj Medzinárodná obchodná komora (International Chamber of Commerce). Spoločnosť práve vydala súbor etických štandardov pre marketingovú podporu nápojov a jedál.

„Tento súbor štandardov odzrkadľuje snahu potravinárskeho a nápojového priemyslu pokračovať v rozvoji marketingovej komunikácie, tak aby napĺňala základné etické princípy – pravdovravnosť, úprimnosť a spravodlivosť. Štandardy zohľadnili všetky odporúčania Európskej únie, americkej Federálnej komisie pre obchod ako aj vlád ďalších krajín a svoju platnosť rozširuje aj na elektronické médiá vrátane reklamných esemesiek,“ hovorí John F. Manfredi, predseda Komisie pre marketing a reklamu Medzinárodnej obchodnej komory. Doplnil ho aj Gérard Noel, viceprezident Francúzskej reklamnej asociácie: „Tento súbor štandardov predstavuje veľký krok vpred. Poskytuje jednoznačné smernice pre samoregulačné úrady, ktoré hrajú dôležitú úlohu pri dohľade nad priemyslom,“ uviedol. Medzinárodná obchodná komora bude nový súbor štandardov obhajovať pri stretnutiach s vládnymi predstaviteľmi a medzinárodnými organizáciami.

Medzi hlavné body patrí:

- marketingová komunikácia nesmie podporovať nadmernú spotrebu

- veľkosť porcií musí byť prispôsobená situácii

- nutričné hodnoty musia byť podporené odbornými vedeckými tvrdeniami

- promo akcie na nápoje a jedlá nesmú negovať zdravý životný štýl

- reklama na nápoje a jedlá nesmie v žiadnom prípade deti klamať o výživnej hodnote potravín

- marketingové a reklamné kampane by nemali deti viesť k tomu, že pri požití propagovaného produktu si budú myslieť, že sa stanú lepšími či dokonca úspešnejšími

- všetky promo akcie musia byť podané zrozumiteľným jazykom pre deti, tak aby ho bez problémov pochopili

Zdroj: Manuela van der Laan, International Chamber of Commerce

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2025 15:05