Od novembra 2006 upravila spoločnosť Kofola zloženie nápoja Jupí, rozšírila produktový rad o nové príchute, inovovala obal a uviedla novú komunikáciu.
„Po roku sme chceli dať ovocným džúsom Jupí nový impulz. Naším cieľom je potvrdiť dôveru zákazníka v značku Jupí a jej pravý ovocný obsah. Spresnili sme tiež pozicioning značky, z ktorého vychádza nová komunikácia. Tá v sebe zahŕňa tak racionálne, ako aj emociálne benefity. Cez veselú, uvoľnenú atmosféru komunikuje spotrebiteľovi hlavný racionálny odkaz: to podstatné z ovocia nájdete v Jupí. Jupí je značka, ktorej môžem veriť a u ktorej vždy viem, čo kupujem, nemusím premýšľať nad žiadnymi zložitými názvami prísad v zložení,“ približuje Branislav Burák, marketingový riaditeľ pre SR, Kofola a.s.
Základnou zmenou v produktovom rade ovocných džúsov Jupí je zloženie samotných džúsov. „Čoraz viac spotrebiteľov sa orientuje na zdravý životný štýl a segmente ovocných nápojov preferujú čisté ovocné šťavy bez konzervačných prísad. Ovocné džúsy Jupí dnes obsahujú to najlepšie z ovocia, bez umelých prísad. Dokonca aj kyselinu citrónovú, ktorá sa bežne používa na ochutenie ovocných nápojov, sme nahradili skutočnou citrónovou šťavou,“ hovorí Branislav Burák.
V súvislosti s novými chuťami realizovala spoločnosť prieskum medzi spotrebiteľmi, obchodníkmi a zamestnancmi v krajinách V4. Vo vývoji a chuťových testoch uspeli dve nové príchute, ktoré v novembri obohatili súčasné portfólio ovocných džúsov Jupí. Je to 50 % ovocný nápoj Jupí Jahoda a ovocný mix s obsahom 25 % ovocnej šťavy Jupí Brusnica & Melón. Produktový rad Jupí má dnes 4 druhy 100 % ovocných džúsov, 3 druhy 50 % ovocných nápojov a 5 ovocných mixov s obsahom ovocnej šťavy 25 %.
Značka Jupí prichádza aj s novým dizajnom obalov. Spoločnosť Kofola dnes plní ovocné džúsy Jupí do vyššieho radu kartónových obalov Tetra Rex Plus, ktorý umožňuje spotrebiteľovi jednoduchšie nalievanie. „Nový dizajn, ktorý upúta pozornosť na regále, vytvorila agentúra Kantor a komunikuje celý koncept ovocných džúsov Jupí. Obal sa spotrebiteľom pri pohľade z každej strany prihovára zábavným štýlom a s použitím jemného humoru. Zmenou prechádza aj logo Jupí, ktoré je umbrellou pre ovocné džúsy a nápoje, sirupy, citrónky a detský nápoj s ovocnou šťavou Jupík. Jeho nová, dynamická podoba je prvý krát predstavená práve na džúsoch Jupí, neskôr sa objaví na všetkých produktoch Jupí,“ hovorí Branislav Burák.
Kofola podporila tieto zmeny džúsu Jupí silnou nadlinkovou komunikáciou. TV spot od dnes zábavným spôsobom komunikuje hlavný benefit ovocných džúsov Jupí – „iba ovocie, nič viac“. Cieľovou skupinou ovocných džúsov Jupí sú prioritne rodiny s deťmi, od čoho sa odvíja aj samotné stvárnenie TV spotu. Pod tento spot sa podpísala poľská reklamná agentúra Red Cell – Warsaw, ktorá začiatkom roku vyhrala tender na kreatívu pre značku Jupí v krajinách V4. Podlinková komunikácia priamo na mieste predaja priblíži zákazníkom nové džúsy Jupí prostredníctvom ochutnávok a podporí jeho vizibilitu bohatými POS materiálmi.
Zdroj: Interel

