StoryEditor

Ako banky informujú zákazníkov?

30.10.2006, 23:00

Spoločnosť United Interactive na prelome augusta a septembra mapovala úroveň a kvalitu elektronickej komunikácie so zákazníkmi v sektore bankových inštitúcií.

Pri meraní skúmaných subjektov bol využitý potenciál výskumnej metódy mystery shopping. Spektrum a dôležitosť pozorovaných faktorov boli definované na základe potrieb a požiadaviek zákazníkov. Pri realizácii prieskumu bolo použité nové značkové riešenie E-Contact Performance Index (E-CPI). Výsledná hodnota E-CPI predstavuje komplexnú informáciu vychádzajúcu z čiastkových výsledkov sledovaných faktorov, maximálne E-CPI môže dosiahnuť hodnotu 100. Príprava a realizácia prieskumu prebieha podľa štandardov SIMAR a ESOMAR. Získané informácie sú určené primárne pracovníkom vyššieho a stredného manažmentu zaujímajúcich sa o problematiku CRM.

Výsledná štúdia je rozdelená na dve časti Správu a Analýzu. E-CPI Správa poskytuje východiskové informácie a základný rozbor odpovedí skúmaných subjektov na otázky zahrňujúce široké spektrum bankových produktov a služieb poskytovaných súkromnej a obchodnej klientele. E-CPI Analýza sa sústreďuje na hlbší rozbor skúmaných tém (otázok). Poukazuje na vzťah jednotlivých spoločností voči konkurencii, definuje silné a slabé stránky, hrozby a príležitosti týkajúce sa elektronickej komunikácie zákazníckych centier jednotlivých spoločností.

Skúmané faktory:

• užívateľské hľadisko,

• časové hľadisko (rýchlosť odpovede na otázku adresovanú e-mailom alebo elektronickým formulárom),

• formálna stránka odpovede (členenie, zrozumiteľnosť a prístup k zákazníkovi),

• obsahová stránka odpovede (informačná hodnota a nadhodnota odpovede, kompetentnosť odpovedajúceho subjektu, u samostatných prieskumov doplnené kontrolou správnosti odpovedí).

 

Skúmané produkty/ služby E-CPI Banky:

• ponuka bankových produktov – kontá a úvery pre súkromných a obchodných klientov, študentské kontá, kontá pre deti, dôchodkové sporenie a životné poistenie, podielové fondy,

• služby nadväzujúce na bankové produkty a iné informácie – internet banking, investičné informácie, informácie o novinkách atď., komunikácia so zákazníkmi v anglickom jazyku a sprostredkovanie ponuky personálnych oddelení.

 

Hlavné zistenia E-CPI Banky:

• priemerné E-CPI bankových inštitúcií predstavuje hodnotu 65,

• najvyššiu hodnotu E-CPI dosiahla VÚB banka (89,1), najnižšia hodnota E-CPI patrí UniBanke (30,1), tzn. zistený rozdiel predstavuje hodnotu 59,

• najrýchlejšie v prieskume reagovala VÚB banka (priemerné E-CP Score 37,7), najnižšie hodnoty u rýchlosti boli zaznamenané u Dexia banky Slovensko (priemerné E-CP Score 20,6),

• najvyššie priemerné E-CP Score pri hodnotení obsahovej stránky dosiahla Istrobanka (30,0), najnižšiu hodnotu ING (20,4),

• najvyššie priemerné E-CP Score z hľadiska formy dosiahla HVB banka (19,0), najnižšiu hodnotu OTP Banka Slovensko (14,8),

• na všechny otázky odpovedalo 5 z 12 bankových inštitúcií, konkrétne Dexia banka Slovensko, Istrobanka, Ľudová banka, Tatra banka a VÚB banka.

 

Poradie bankových inštitúcií podľa výsledného E-CPI:

 Poradie  Inštitúcia  E-CPI
 1.  VÚB banka  89,1
 2.  Istrobanka  81,3
 3.  Tatra banka  79,5
 4.  Ľudová banka  76,5
 5.  Slovenská sporiteľňa  68,0
 6.  Dexia banka Slovensko  67,7
 7.  ING  64,1
 8.  Poštová banka  59,8
 9.  ČSOB  55,9
 10.  OTP Banka Slovensko  54,2
 11.  HVB Slovensko  53,6
 12.  UniBanka  30,1

 

Poradie bankových inštitúcií podľa výsledného E-CPI:

Príklad porovnania rýchlosti odpovede a kvality obsahu pozorovaných subjektov na konkrétnu otázku (E-CP Score Time, E-CP Score Content).

Zdroj: United Interactive

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. december 2025 01:17