Spoločnosť Quelle sa v regióne strednej a východnej Európy, vrátane Ruska plánuje strategicky zamerať na online obchod. Na Slovensku v tejto súvislosti zriadila nové oddelenie pre e-commerce marketing. Podiel internetových objednávok Quelle na Slovensku v súčasnosti tvorí 18 %.
Práve spomínané trhy predstavujú Quelle obrovský trhový potenciál. „Našim cieľom je aktívny rozvoj obchodnej činnosti a som presvedčený o tom, že na to máme dostatok zdrojov, nápadov a personálnych kapacít. Chceme kontinuálne a dlhodobo zvyšovať obrat a zisk a tento potenciál vidíme práve v regióne centrálnej Európy a v Rusku, ktoré sa neustále rozvíjajú. Rastie tu životná úroveň aj kúpyschopnosť obyvateľstva a zásielkovému obchodu sa tu darí nadpriemerne,“ hovorí riaditeľ Quelle pre SVE, Axel Steuernagel. Firma sa chce zamerať na budovanie multi-channel a elektronických odbytových ciest a aj takýmto spôsobom získať nových zákazníkov. Primárne sa bude sústrediť na cieľovú skupinu „ženy a rodiny. Rásť by mala aj sieť stacionárnych objednávkových centier Quelle Shop. Okrem toho chce Quelle podstatne zvýšiť svoje aktivity na poli e-commerce marketingu. Od online oblasti si firma sľubuje nárast podielu internetových objednávok, ktorý by o pár rokov mal predstavovať len na Slovensku viac ako tretinu doručených objednávok.
„Internet predstavuje pre zásielkový obchod ideálny predajný kanál, ktorý je dostupný kdekoľvek a kedykoľvek. Pre Quelle to zároveň znamená posilnenie svojej pozície multi-channel predaja, ktorý zákazníkovi umožní, aby si vybral pre neho najpohodlnejšie a najprijateľnejšie riešenie, ako si tovar objedná,“ vyjadril sa na margo e-commerce plánov Axel Steuernagel.
„Veľa zákazníkov, ktorí majú klasický katalóg nakoniec objedná cez internet. Tlačeného katalógu sa však nechcú vzdať, pretože ako povedali, je to pre nich taká malá slávnosť, keď si k nemu sadnú s celou rodinou a spoločne v ňom listujú. Alebo máme zákazníkov, ktorí si tovar vyberú na internete a objednajú v Quelle Shope. Je to rôzne,“ hodnotí situáciu Michaela Kinzelová z oddelenia pre e-commerce marketing a pokračuje: „Myslím si, že multi-channel a internet ako jeho podstatná zložka budú pre nás v budúcnosti znamenať strategickú výhodu. A tiež, že sa internet a klasický katalóg budú navzájom dopĺňať.“
Quelle Slovensko zaviedlo možnosť objednávania cez internet v roku 1998 – ako prvá zásielková spoločnosť na Slovensku, a to prostredníctvom objednávkového formuláru. Skutočný online shop prišiel na rad až v roku 2003 s ponukou celého sortimentu z hlavných sezónnych katalógov.
„Do budúcnosti je našou ambíciou, aby sa www.quelle.sk zaradilo medzi najvýznamnejšie internetové stránky z pohľadu online nákupov. Preto už teraz tvrdo pracujeme na podpore predaja prostredníctvom internetu a spolupracujeme s najvýznamnejšími internetovými portálmi. Strategickým partnerom pre sortiment zdravie a vitalita ostáva aj naďalej Všeobecná zdravotná poisťovňa“, prezradila Michaela Kinzelová.
Zdroj: Quelle

