StoryEditor

Avízo inovuje autá

28.01.2007, 23:00

Najväčší inzertný denník Avízo v spolupráci s agentúrou 2create realizovali projekt na podporu značky s názvom Avízo Inovátor.

Pri príprave projektu agentúra vychádzala zo zadania klienta, ktoré hovorilo o potrebe zníženia počtu čitateľov na jedno kúpené číslo denníka. Nastavenie projektu podmieňovali ďalšie definované ciele ako zvýšenie miery pútavosti obsahovej stránky denníka Avízo, znižovať „požičiavanie“ denníka, zvyšovať počet nákupov Avíza u nepravidelných a občasných čitateľov. Ďalší cieľ sa vzťahoval na podporu asociácie Avíza so segmentom jazdených automobilov a tiež realizáciu súťaže pre čitateľov s prepojením na dlhodobé ciele. Tie hovorili o zvyšovaní záujmu o informácie ohľadom trhu s jazdenými automobilmi a v rámci toho o pozícii Avíza ako prvej voľby pri zisťovaní týchto informácií.

Ako uvažovala agentúra

„Na základe prieskumov Avíza z rokov 2004 a 2005 možno jednoznačne konštatovať, že Avízo slúži okrem predaja a kúpy tovaru a služieb aj ako zdroj na získanie prehľadu o cenách na trhu, pre čitateľov aj pre inzerentov. Autosféra je najsilnejšia rubrika denníka a tvorí 2/3 Avíza. Znalosť prepojenia značky Avízo s automobilovým trhom je veľmi vysoká,“ hovorí Martin Porada, managing director, 2create. Vzhľadom na ciele Avíza a potrebu budovania top of mind v mainstreamovej cieľovej skupine navrhla projekt Avízo Inovátor. Ide o myšlienku poskytnúť čitateľom možnosť vynoviť si svoje auto na náklady Avíza. Víťazný automobil je inovovaný spoločnosťami ako 3M, Spies Hecker, Carolline, Color Centrum. Víťazovi je počas inovácie jeho auta poskytnuté náhradné vozidlo od spoločnosti Escar. „Do projektu sa mohli prihlásiť všetci čitatelia Avíza, ktorý mali záujem o inováciu v garantovanej minimálnej výške 80 tis. Sk. O víťazovi prvého kola rozhodovala porota zložená zo zástupcov partnerov projektu,“ hovorí Martin Porada. Porota najprv náhodným výberom pripravila užší výber 25 áut. Ten bol následne hodnotený z hľadiska veku, zastúpenia značky na našom trhu, potreby renovácie a indexu inovácie, teda vplyv investovanej čiastky do nárastu trhovej hodnoty automobilu. Inovácia sa konkrétne vzťahovala na renováciu laku, úpravu karosérie, štýlové doplnky – exteriérové a interiérové, autofólie, ochranné fólie a pod.

Čitateľom boli výsledky inovácie víťazného automobilu prezentované 1x týždenne. Čitateľom takéto cielené časovanie zverejňovania „seriálu” Avízo Inovátor malo tiež za cieľ skrátenie doby medzi nákupmi u nepravidelných čitateľov.

Viac sa dočítate v januárových Stratégiách.

Zdroj: Renata Môciková, Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. december 2025 12:27