StoryEditor

Simpsonovci zarábajú milióny

02.08.2007, 00:00

Po úspešnom seriáli z produkcie 20th Century Fox prišiel aj film. Fox rozpútal kampaň, do ktorej sa zapojilo množstvo firiem a značiek. Dlho očakávaný debut žltej rodinky na striebornom plátne pritiahol do kín po celom svete najviac divákov a za tri dni zarobil takmer 168 miliónov dolárov.

Sieť supermarketov 7-Eleven premenovala svoje obchody na simpsonovské Kwik-E-Marty, výrobca cukroviniek Ben & Jerry‘s pripravil špeciálne Homerove šišky nazvané „D‘oh-Nut“. Nezabudlo sa na zmrzlinu s príchuťou seriálového piva Duff. Seriál za 18 rokov vysielania zarobil pre Fox už vyše 3 mld. USD. Ďalšie stovky miliónov plynú z predajov práv do celého sveta i zo sprievodného merchandisingu, ktorý zahrňuje hračky, školské potreby, oblečenie a DVD. Dôležité príjmy zaisťuje Simpsonovcom predaný reklamný čas. Polminútový spot pred seriálom v prime-time stojí aj viac než milión dolárov.

Celovečerný film o Simpsonovcoch prekonal počas prvého víkendu od premiéry aj najoptimistickejšie očakávania. Dlho očakávaný debut žltej rodinky na striebornom plátne pritiahol do kín po celom svete najviac divákov a za tri dni zarobil takmer 168 miliónov dolárov.

Kreslené postavičky z mestečka Springfield sa stali prvou rodinkou amerického filmového priemyslu, ktorej trojdňové príjmy v USA a Kanade dosiahli 71,85 milióna dolárov. V tomto roku ide o piate najlepšie zárobky filmu za prvý víkend, vyplýva z odhadu distribučnej spoločnosti 20th Century Fox, ktorá očakávala príjmy okolo 40 miliónov dolárov.

Animovaný film o Simpsonovcoch, ktorého výroba stála asi 75 miliónov dolárov, je zatiaľ posledným míľnikom pre jeden z najdlhšie vysielaných a najnadšenejšie prijímaných televíznych seriálov v histórii americkej televíznej tvorby. Na jeseň sa začne v USA vysielať jeho v poradí 19. séria.

Mimo Severnej Ameriky zarobila snímka Simpsonovci vo filme cez víkend 96 miliónov dolárov. Premiéru mala v 71 krajinách a vo väčšine z nich skončila na prvom mieste návštevnosti. V Británii a Nemecku išlo o tretí najúspešnejší debut animovaného filmu. Vo Fínsku, Argentíne, Chile, Kolumbii a Uruguaji film dosiahol premiérove rekordy všetkých čias.

Príbeh filmového spracovania zobrazuje, ako nemotorná rodina Homera Simpsona rozpúta v mestečku ekologickú katastrofu. Homer má teda mnoho príležitostí skríknuť svoje obľúbené "d'oh" - frázu, ktorá bola v roku 2001 zaradená do oxfordského slovníka anglického jazyka.

Zdroje: iStrategie.cz, TASR

Sieť supermarketov 7-Eleven premenovala svoje obchody na simpsonovské Kwik-E-Marty

 

Zdroj: Peter Šebo, Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. december 2025 12:30