Od začiatku septembra začala slovenská pobočka českého vydavateľstva auditovať svoje tituly prostredníctvom poradenskej firmy Deloitte Audit. Nasledovala tak svoje materské vydavateľstvo Mladá fronta, ktorá sa rozhodla pre inú auditorsku firmu potom ako vystúpila z Českej kancelárie overovania nákladov tlače ABC ČR.
„Overovanie sa bude uskutočňovať v súlade s metodikou združenia ABC ČR,“ informoval Radek Pozděna, výkonný riaditeľ MF Media. „Spoločnosť Deloitte overuje presne podľa nej, najväčšie problémy boli v komunikácií a neflexibilnom prístupe pracovníkov ABC ČR pri audite a absencii iných distribučných ciest ako cez PNS,“ vysvetlil Pozděna.
Spolupráca vydavateľstva Mladá fronta a. s. s Kanceláriou ABC ČR bola ukončená predovšetkým kvôli sporom, ktoré vznikli na základe vtedy uplatňovanej metodiky. „Diskusia o zmenách metodiky a samotný administratívny proces bol však zdĺhavý, a preto sa vydavateľstvo Mladá fronta nakoniec rozhodlo využívať auditorské služby poradenskej spoločnosti Deloitte Audit s.r.o. Podľa Pozděnu zmena auditorskej spoločnosti umožnila zrušenie monopolného postavenia Kancelárie ABC ČR, ktoré nastalo zmenou stanov Únie vydavateľov ČR. „Rozhodli sme sa tak v záujme transparentného auditovania nákladov a predeja periodickej tlače,“ dodal. Podobne ako v prípade Kancelárie ABC SR aj auditorská firma Deloitte zverejňuje dáta s dvojmesačným odstupom.
Spoločnosť MF Media vydáva na Slovensku mesačníky Ľudia a Zem, Eurobiznis, Moje zdravie, Bývanie Stavby Reality a detské tituly Šikovníček a Sunny Speaks English.
Zdroj: Valéria Černegová, Stratégie

