Spoločnosť GfK Marktforschung uskutočnila prieskum určujúci poradie značiek nazvaný Najlepšie značky 2007 zameraný na samostatnú kategóriu luxusných hodiniek a odevných značiek.
Poradie bolo určené na základe prieskumu medzi 1000 osobnosťami zodpovednými za rozhodnutia (tzv. „decision makers“). Správa z prieskumu poskytuje prehľad všetkých 76 značiek ktoré boli súčasťou prieskumu v oboch segmentoch luxusného tovaru.
Z prieskumu spoločnosti GfK vyplýva, že víťazmi sa stali štyri značky náramkových hodiniek a šesť odevných značiek. Prvé miesto medzi 10 najlepšími značkami získala talianska odevná značka Gucci. Nemecký výrobca náramkových hodiniek Glashütte Original a švajčiarska firma IWC takisto vyrábajúca luxusné hodinky získali druhú a tretiu priečku. V prvej desiatke je ešte jedna značka pochádzajúca z mesta Glashütte v Sasku – A. Lange & Söhne. Čo sa však týka odevných značiek, zastúpení boli iba francúzski a talianski výrobcovia, konkrétne Louis Vuitton, Dior, Prada, Giorgio Armani a Versace.
Mnoho spoločností dosiahlo v Nemecku v roku 2006 úspech vďaka inovatívnym a vizionárskym konceptom svojich značiek. Prieskum Najlepšie značky sa zameriava práve na tieto značky a ich výrobcov. Tento rozdiel zohráva dôležitú rolu pri určovaní poradia značiek výrobkov, alebo celých spoločností, kde sú kandidáti na najvyššiu pozíciu určovaní na báze prieskumu trhu namiesto toho aby boli nominovaní porotou. Poradie je určené prostredníctvom reprezentatívneho prieskumu medzi spotrebiteľmi uskutočneného spoločnosťou GfK Marktforschung. Tento prieskum meria nielen komerčný úspech ale aj atraktivitu značky. S iniciatívou na uskutočnenie prieskumu „Najlepšie značky“ prišla v roku 2004 spoločnosť GfK, spolu s časopisom WirtschaftsWoche a spoločnosťami Serviceplan, SevenOne Media, GWP media-marketing a asociáciou značiek - Markenverband.
Od roku 2006 sa „Najlepšie značky“ zameriavajú najmä na top decision makerov. Tento rok sa prieskum pýtal tejto cieľovej skupiny dôležitej pre nemecký značkový priemysel na silu 22 luxusných značiek náramkových hodiniek a 54 luxusných odevných značiek. Reprezentatívny prieskum na vzorke 1000 manažérov, vrátane členov najvyššieho vedenia firiem (tzv. „senior executives“), profesionálov a podnikateľov s čistým príjmom domácnosti nad 3 500 EUR sa uskutočnil online. Atraktivita značiek bola určovaná nepriamo, podľa ich potenciálu spĺňať potreby a túžby cieľovej skupiny. Prieskum pomohol zmerať oveľa viac, ako iba čisto funkčné vlastnosti a vnímanú kvalitu výrobkov. Zameral sa aj na emocionálne charakteristiky, ktoré sú pre luxusné značky veľmi dôležité, ako aj na potenciál značiek rozmaznávať a hýčkať, alebo stelesňovať určitý status spolu s ich exkluzivitou a tradíciou, ktorú predstavujú. Čím viac boli značky v prieskume vnímané cieľovou skupinou ako schopné napĺňať tieto kritériá ako aj iné charakteristiky, tým väčšia bola ich príťažlivosť pravdepodobnosť kúpy.
Zdroj: GfK Slovakia

