Značka Coca-Cola uviedla na jar 2007 na slovenský trh namiesto balenia 0,25l dva rady nových balení v objeme 0,2l a 0,33l. Cieľom tohto kroku bolo posilniť značku Coca-Cola tým, že je na slovenský trh uvedený jeden z osvedčených symbolov značky – originálne kontúrovaná sklenená fľaša. Dnes Coca-Cola konštatuje nárast celkového predaja fliaš v HoReCa segmente o 7% od jej uvedenia na trh.
Cieľom tohto kroku bolo posilniť značku Coca-Cola tým, že je na slovenský trh uvedený jeden z osvedčených symbolov značky – originálne kontúrovaná sklenená fľaša. Dnes Coca-Cola konštatuje nárast celkového predaja fliaš v HoReCa segmente o 7% od jej uvedenia na trh.
Uvedenie dvoch fliaš s rôznym objemom znamená, podľa predstaviteľov značky, väčšiu možnosť výberu a väčšiu cenovú flexibilitu pre slovenského spotrebiteľa. „Chceli sme posilniť značku Coca-Cola tým, že sme uviedli jeden z osvedčených a obľúbených symbolov značky. Našim zámerom bolo zároveň upevniť vzťah s konzumentmi, ktorí napoj Coca-Cola už pijú, ako aj pritiahnuť pozornosť nových konzumentov. Naším cieľom je vytvoriť nielen chuťové spojenie, ale aj „vizuálne a dotykové", aby konzumenti už na prvý pohľad, prípadne podľa hmatu, vedeli rozpoznať, že dostali svoju obľúbenú značku,“ približuje Zdeněk Vilímek, Public Affairs and Communications Director, Coca-Cola Česká a Slovenská republika.
Reštaurácie a bary nové originálne balenie 0,2l pozitívne. Ak chceli totiž v minulosti ponúknuť svojim zákazníkom toto exkluzívne balenie, boli nútení kúpiť ho v zahraničí. Dizajn klasickej kontúrovanej Coca-Cola fľaše je vhodnejší pre „midžovejšie" HoReCa prevádzky. Cena za menšie prestížne balenie 0,2l, ktoré je určené pre reštaurácie a bary, zostala na pôvodnej cenovej úrovni. Ako uviedol Zdeněk Vilímek: „Neexistujú striktné kritériá pre výber prevádzky, ktorá ponúka exkluzívne 0,2l balenie. Rozhodujúce slovo má majiteľ. Naše odporúčanie je však distribuovať 0,2l originálnu Coca-Cola sklenenú fľašu do prestížnych reštaurácií, prevádzok umiestnených v centrách miest a stále populárnejších nákupných centier v najväčších slovenských mestách.“
Ostatné prevádzky, ktoré ponúkajú vratnú sklenenú fľašu v objeme 0,33l hodnotia jej uvedenie do ponuky, podľa slov Zdenka Vilímka, veľmi pozitívne a vnímajú ho ako príjemné oživenie ich ponuky. „Coca-Cola fľaška má krajší tvar, je bacuľatejšia a odľahčená. Stojí o 1,- Sk viac ako pôvodné balenie,“ dodáva Zdeněk Vilímek. Fľaška je určená najmä pre samooblužné jedálne a bufety s predajom nápojov v skle a pre reštaurácie zamerané na obedové menu.
Nárast v predaji fliaš Coca-Cola je od uvedenia novej kontúrovanej fľaše na slovenský trh 7%. Zmeny sú smerom k spotrebiteľom komunikované prostredníctvom TV, PR a podpory v mieste predaja.
Zdroj: AMI Communications Slovakia
0,2 l fľaša 0,33 l fľaša
Zdroj: Renata Môciková, Stratégie

