Elektronické bankovníctvo využívajú tri štvrtiny (76%) internetovej populácie. Najvyužívanejšou formou elektronického bankovníctva je internet banking, ktorý využíva sedem z desiatich (72%) užívateľov internetu.
S odstupom nasleduje mobil banking (24%). Naopak, najmenej je využívaný WAP banking (10%) a prakticky vôbec sa medzi užívateľmi internetu nevyužíva fax banking. Vyplýva to z výsledkov voľnopredajnej štúdie „Elektronické bankovníctvo 2007“, ktorú spoločnosť TNS SK realizovala v júli 2007 na vzorke 1 159 užívateľov internetu. Technika vypĺňania dotazníkov sa realizovala cez internet. Z výsledkov ďalej vyplýva, že pri výbere banky, v ktorej užívatelia internetu využívajú internet banking, sú dôležité najmä poskytované služby (23%), cena za vedenie osobného účtu alebo balíka služieb (23%) a známosť banky (19%). Za menej dôležité faktory považuje internetová populácia využívajúca služby internet bankingu dostupnosť a sieť bankomatov (11%), kvalitu internet bankingu (11%) a dostupnosť pobočky (9%).
Skúsenosť s problémom pri využívaní internet bankingu mali až dve pätiny jeho užívateľov (44%). Dokonca každý piaty užívateľ elektronického bankovníctva narazil na problém dva a viackrát. Najčastejším problémom pri využívaní internet bankingu je jeho nedostupnosť.
Pri riešení problémov, ktoré vznikli pri internet bankingu, boli s bankou spokojné štyri pätiny tých užívateľov internetu, ktorí kontaktovali alebo navštívili banku v súvislosti so vzniknutým problémom. Desatina bola skôr nespokojná a 5% bolo veľmi nespokojných.
Medzi najčastejšie dôvody, pre ktoré časť internetovej populácie nevyužíva žiadnu formu elektronického bankovníctva, patrí nedôvera voči zabezpečeniu elektronických transakcií, presvedčenie užívateľa internetu, že mu postačujú offline služby banky a tiež skutočnosť, že respondent nemá vlastný bežný účet.
N = 1 159 užívateľov internetu, iba tí respondenti, ktorí využívajú elektronické bankovníctvo.
Zdroj: TNS SK, júl 2007
Zdroj: TNS SK

