StoryEditor

10 mýtov o generácii Baby Boomers

27.05.2008, 00:00

Najnovšia štúdia s názvom „How Well Do You Know Boomers?“ od spoločnosti Focalyst, ktorá sa špecializuje na rôzne typy prieskumov v segmente Baby Boomers, prináša prehľad desiatich najznámejších mýtov o tejto generácií, ktoré v súčasnosti už nie sú skutočnosťou.

Aj napriek tomu, že mnoho iných štúdií venovaných generácii Baby Boomers tvrdí opak, najnovšia štúdia s názvom „How Well Do You Know Boomers?“ priniesla závery, že táto generácia (narodená v rokoch 1946 – 1964) okrem iného pokladá odchod do dôchodku za nemoderný, veľmi vnímavo reaguje na reklamu a experimentuje s novými produktmi. Na základe týchto, ako aj iných informácií získaných z prieskumu, spoločnosť Focalyst zostavila zoznam 10 najčastejších mýtov a generácii Baby Boomers, ako aj faktické zdôvodnenie ich neplatnosti:

Mýtus č. 10: Generácia Baby Boomers plánuje odísť do dôchodku veľmi skoro

Podľa záverov štúdie iba 11 % spomedzi ľudí tejto generácie plánuje odísť do dôchodku vo veku, kedy dovŕšia dôchodkový vek. Väčšina z nich totiž plánuje naďalej pracovať, a to 65 % part time a 7 % full time.

Mýtus č. 9: Generácia Baby Boomers mení svoje bydliská za menšie byty

Aj napriek tomu, že sa môže zdať, že starší ľudia na sklonku života sa snažia žiť skromnejšie a jednoduchšie, výsledky prieskumu ukazujú, že len veľmi malé percento (6 %) ľudí tejto generácie sa plánuje v nasledujúcich 5 rokov presťahovať do menšieho bytu. Naopak, 76 % plánuje žiť v takom istom dome ako doteraz, alebo si plánuje postaviť väčší dom.

Mýtus č. 8: Najväčšie percento príslušníkov Baby Boomers sú ľudia v manželskom zväzku žijúci bez svojich detí

Pravdou však podľa záverov štúdie je, že väčšina z nich ešte stále žije v jednej domácnosti so svojimi deťmi. Iba každý štvrtý „Baby Boomer“ spadá do charakteristiky, že je ženatý a nežije v domácnosti spolu so svojimi deťmi. Avšak až 37 % ľudí z tejto generácie má vo svojej domácnosti dieťa pod 18 rokov a tretina Baby Boomers sú single.

Mýtus č. 7: Najjednoduchšie získate ľudí z tejto generácie prostredníctvom masovej reklamy

Je pravdou, že Baby Boomers patria do skupiny, ktorá venuje veľkú pozornosť reklame. To však neznamená, že sa im vždy páči to, čo v nej práve vidia. 66 % z nich totiž tvrdí, že sa reklama stala v posledných rokoch omnoho viac agresívna a 67 % tvrdí, že produkty, na ktoré je až príliš ofenzívna reklama, zámerne nekupujú.

Mýtus č. 6: Baby Boomers sú lojálni k značkám

Závery štúdie ukazujú, že práve opak je pravdou. Boomers, podobne ako mladšie skupiny, veľmi radi experimentujú a skúšajú nové produkty. Mnoho z nich venuje výraznú pozornosť reklame na nové produkty, a 61 % súhlasí s tvrdením, že „dnes sa na trhu neoplatí byť lojálny len jednej značke“. (v porovnaní s generáciou od 18 – 41 rokov, kde s týmto tvrdením súhlasilo 62 %).

Mýtus č. 5: Baby Boomers sú najbohatšou generáciou

Iba 9 % príslušníkov tejto generácie je skutočne bohatých (definovaných tak, že ich nezdanené príjmy predstavujú 150 tis. amerických dolárov ročne ak pracujú, alebo 100 tis. amerických dolárov ak sú na dôchodku). Fakticky, jedna štvrtina Baby boomers nemá žiadne úspory ani investície.

Mýtus č. 4: Baby Boomers sú s narastajúcim vekom čoraz menej aktívni

Podľa výsledkov štúdie je to presne naopak. V priemere má príslušník tejto generácie okolo 10 rôznych aktivít, od chodenia do kostola až po záhradkárčenie. Cestujú, zúčastňujú sa na športových eventoch, alebo bicyklujú.

Mýtus č. 3: Baby Boomers majú strach z technológií

Na rozdiel od mnohých iných záverov, podľa výsledkov štúdie „How Well Do You Know Boomers?“, je to presne naopak, a to najmä kvôli tomu, že baby boomers sú generácia, ktorá tvoria pracovnú silu práve v období najväčšieho rozvoja technológií. To znamená, že boli prvou generáciou, ktorá bola nútená pochopiť hodnotu a význam technológií. 82 % z nich aktívne využívalo alebo využíva internet. Medzi ich online aktivity patrí najmä instant messaging, sťahovanie hudby a filmov, finančné transakcie a online hry.

Mýtus č. 2: Baby Boomers sú egocentrickou generáciou

Baby Boomers sú typicky zobrazovaný ako egocentrická a sebecká generácia. Avšak podľa výsledkov štúdie patrí táto generácia medzi skupiny, ktoré sa v najväčšej miere starajú o iných a záleží im na všeobecnom dobre. 70% z nich tvrdí, že sa cítia byť zodpovední za to, aby zo sveta urobili lepšie miesto pre život, a 57 % uvádza, že sa snažia nakupovať produkty od spoločností, ktoré sa správajú spoločensky zodpovedne.

Mýtus č. 1: Všetci príslušníci tejto generácie sú rovnakí

Podľa výsledkov štúdie Baby Boomers sa omnoho častejšie ako iné segmenty, podrobujú rôznym životným situáciám, ako je kariéra, rodina, financie, zdravie... Práve tieto udalosti majú významný vplyv na ich postoje, životné ciele a nákupné správanie, ktoré sa u každého jednotlivca odlišuje. Preto nie je možné tvrdiť, že všetci príslušníci Baby Boom generácie zmýšľajú, konajú, správajú sa nakupujú úplne rovnako.

Zdroj: Focalyst

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. december 2025 03:00