Napriek rastúcim znepokojeniam pre množiace sa násilie medzi mládežou nedávny prieskum spoločnosti GfK NOP ukázal, že štyria z piatich (83 percent) ľudí v Spojenom kráľovstve veria, že hracia konzola Wii zvyšuje interakciu v rámci rodiny.
Polovica (52 percent) sa vyslovila pre PlayStation3 (PS3) a 49 percent pre konzolu XBox 360. Polovica respondentov je predovšetkým presvedčená, že konzoly Nintendo Wii ako aj DS majú pozitívny vplyv na deti v porovnaní s vyše štvrtinou (28 percent), ktorá si to isté myslí o konzole XBox 360.
Júlový prieskum spoločnosti GfK NOP odhalil, že polovica (49 percent) tých, ktorí sa pravidelne zabávajú s hernou konzolou Wii, je presvedčených, že im pomáha zblížiť sa so svojimi deťmi. O niečo menej - iba 38 percent respondentov sa vyslovilo pre XBox 360. Okrem toho, štyria z piatich majiteľov Wii (79 percent) súhlasí s názorom, že Wii je dobrým zdrojom zábavy pre celé rodiny, zatiaľ čo to isté si myslí iba 56 percent majiteľov PS3.
Hranie hier na konzolách bolo vždy tradične považované za skôr individuálnu zábavu, prípadne zábavu s priateľmi. Prieskum ukázal, že Wii podporuje ľudí hrať sa v rámci rodiny. Takmer polovica (46 percent) majiteľov konzoly Wii tvrdí, že sa hrajú vo dvojici „rodič proti dieťaťu" (v porovnaní s takmer pätinou, t.j. 21 percent, majiteľov PS3) a 43 percent majiteľov Wii sa hrajú so svojim manželom/manželkou, prípadne partnerom (zatiaľ čo, to isté sa dá povedať o 27 percentách majiteľov XBOX-u 360). Menej ako desatina všetkých opýtaných tvrdila, že hranie na Wii je nespoločenské; až každý tretí (33 percent) tvrdí to isté o konzole PS3.
Konzoly Wii nie sú zdrojom zábavy iba pre deti. Zatiaľ čo ich doterajšie využívanie bolo omnoho vyššie medzi mladými ľuďmi (67 percent ľudí vo veku 16-24 sa už hrali na Wii), slušných 15 percent ľudí vo veku nad 60 rokov sa už tiež hralo na Wii. Je to dvojnásobok v porovnaní s počtom hráčov na konzolách XBOX 360, alebo PS3. Aj ženy považujú hranie sa na Wii za zábavnejšie ako mnohé iné aktivity, baví ich napríklad viac ako sledovanie TV, čítanie kníh a využívanie sociálnych sietí.
Tri najdôležitejšie dôvody prečo by si ľudia chceli kúpiť hraciu konzolu Wii boli nasledovné:
„Páči sa celej rodine“ (34 percent, ale až 45 percent v kategórii 40-59 ročných)
„Vyzerá, že je s ňou zábava“ (23 percent)
„Kvôli hre Wii fit” (14 percent, ale až 18 percent všetkých žien)
V budúcnosti by viac než tretina súčasných majiteľov konzoly Wii (36%) chcela tento prístroj využívať aj na sledovanie DVD v HD, prípadne v Blu-ray kvalite, čo v súčasnosti dokáže iba Sony PS3.
Richard Matthews, Director of Insight v spoločnosti GfK NOP hovorí: „Konzola Nintendo Wii sa ukázala byť inovatívnou v tom, že prekonala bariéry medzi pohlaviami a vekovými skupinami a v tom, že zmenila tradičné vnímanie elektronických hier ako solitérnej a nespoločenskej aktivity na zdravú, vzdelávaciu a interaktívnu činnosť. Toto predstavuje príležitosť aj pre spoločnosti Microsoft a Sony, aby podporili vývoj nového obsahu v ich vlastných zariadeniach a prilákali tak nových potenciálnych zákazníkov.”
Zdroj: GfK Slovakia

