dm drogerie markt získala ako prvá európska spoločnosť cenu „Salute to Excellence Award“, ktorú každý rok udeľuje Medzinárodný zväz pre obchodné značky (Private Label Manufacturer Association – PLMA).
Na základe marketingových výsledkov a vývoja produktov obchodnej značky získalo dm prvenstvo v kategórii obchodných reťazcov s drogériou. Pri ocenení zohľadňovala porota kritériá ako inováciu obalu a produktu, reklamu na výrobky ako aj celkový koncept vlastných značiek.
Ceny udeľované PLMA sú založené na nomináciách, ktoré sa formou hlasovacích lístkov posielajú výrobcom, obchodným zástupcom a dodávateľom, aby označili reťazce, ktoré si zaslúžia uznanie za výsledky v budovaní vlastnej obchodnej značky a v prinášaní s ňou spätej kvality na trh. Pre nomináciu je dôležitých niekoľko faktorov, ktoré sa týkajú konceptov vlastných súkromných značiek. Do úvahy sa berie všetko od vhodného umiestnenia produktov na pultoch predajní, rôznych inovácií v balení a dizajne až po podporu predaja a reklamu.
Privátne značky sú stále populárnejšie, keďže v spotrebiteľských testoch nezávislých inštitútov dosahujú najlepšie ohodnotenia. Navyše ich cena je približne o 40 % výhodnejšia u porovnateľných konkurenčných produktov, a to pri zachovaní všetkých kvalitatívnych kritérií. Spoločnosť dm drogerie markt zaviedla vlastné značky už v roku 1989. K prvým z nich patrila alverde - kontrolovaná prírodná kozmetika. „V súčasnosti sa zákazníci dožadujú milióna alverde produktov každý mesiac“, vysvetľuje na príklade alverde Ulrich Maith úspech vlastných značiek.
Spoločnosť dm má 21 vlastných značiek s viac ako 2.600 produktmi v takmer všetkých oblastiach sortimentu. Aj vďaka tomu pokračovala dm v rozpočtovom roku 2006/2007 vo svojom nadpriemernom raste. V Nemecku sa dosiahol obrat viac ako 3 miliardy eur, pri počte približne 17 500 zamestnancov. To znamená dvanásť percentný nárast v porovnaní s minulým rokom. Týmto si dm drogerie markt zabezpečila pevné miesto na trhu medzi prvými dvesto spoločnosťami s najvyšším obratom v Nemecku. Celoeurópska dm skupina dosiahla obrat viac ako 4 miliardy eur. Rast zaznamenala aj slovenská pobočka dm, ktorá ku dňu 30. 9. 2007 evidovala 461 kmeňových zamestnancov. V porovnaní s koncom septembra 2006 sa ich počet zvýšil o 53, teda o 11,5 %. Rozvoj pobočkovej siete sa prejavil aj v náraste počtu zákazníkov, ktorých bolo za fiškálny rok 2006/07 vyše 7 miliónov. Obrat slovenskej pobočky bol v tomto období približne 56 miliónov EUR (1,9 miliardy Sk).
Zdroj: Everyvent

