Vzhľadom na neustálu liberalizáciu trhu sa spoločnosť Intrum Justitia – európsky líder v oblasti služieb správy pohľadávok, rozhodla zmeniť korporátne farby a logo.
Hlavnými dôvodmi tohto rozhodnutia boli faktory výraznejšieho odlíšenia sa od konkurencie, lepšie vyjadrenie firemného prísľubu a zásad cez symboliku novej grafiky a tiež želanie komunikovať transformáciu vnútorných štruktúr v kontexte s prínosom vyššej miery inovácie. Zmena sa bude od mája tohto roku týkať všetkých 24 filiálok spoločnosti v celej Európe. Avšak slovenská pobočka úspešnej medzinárodnej spoločnosti Intrum Justitia, ktorá sa zaoberá komplexným kredit manažmentom pohľadávok, realizuje túto jar billboardovú kampaň od Respect APP, v ktorej prvýkrát skúšobne predstavila nové prvky korporátneho dizajnu.
Generálny riaditeľ Intrum Justitia Group Micheal Wolf zdôvodňuje rebranding takto: „Naše nové logo odráža novú podnikovú platformu, ktorú sme vytvorili počas minulého roka. Táto nová platforma bola vizualizovaná zmenou niektorých kľúčových prvkov nášho loga, ktoré odráža to, čím sme a čím sa usilujeme stať. Ďalším dôležitým motívom zmeny zaužívaného loga a firemných farieb je odlíšenie sa v konkurenčnom prostredí, ktoré je už aj v slovenskom prostredí na trhu správy pohľadávok na vysokej úrovni. Hlavným cieľom posolstva skrytého v novom brandingu je komunikovať firemné zásady, orientáciu na zákazníka, širšiu ponuku služieb v oblasti kredit manažmentu a rast hodnoty spoločnosti v celoeurópskom význame.“
Zmena farby má symbolizovať nový začiatok a písmená I a J v logu svojím umiestnením symbolizujú piktogram osoby, čím nahradili starý štylizovaný glóbus s integrovaným písmenom I. Nová vizualizácia loga je vo väčšom súlade s podnikovým sľubom a osobným prístupom v biznise i kontakte s ľuďmi.
Aktuálna korporátna farba spoločnosti Intrum Justitia je zelená. Okrem nej grafiku firemných tlačív dopĺňajú v podtituloch a tabuľkách sivá, oranžová a fialová. Za grafickú podobu rebrandingu sú zodpovední známi švédski dizajnéri Christoph Dolhem a Jan Vana z Dolhen Design. Hlavná farba bola podľa dizajnérov zvolená z viacerých dôvodov. „Zelená sa pokladá v širokom spektre farieb za farbu teplejšiu, ako je modrá. Ľudia ju vnímajú pozitívnejšie a podľa psychológov pôsobí priateľsky a upokojujúco, čo opäť korešponduje s líniou firemného prísľubu. Ďalším dôvodom výberu novej korporátnej farby je fakt, že keď sa zmiešajú historické farby spoločnosti, modrá a žltá, ich syntézou vznikne zelená. Posledným a o niečo pragmatickejším dôvodom bola skutočnosť, že zelená farba je aktuálne dobrou voľbou na odlíšenie sa od konkurencie. Navyše zelená je skvelým symbolom či asociáciou pre jar prinášajúcu nové, svieže myšlienky a inovácie. Zelená farba ďalej symbolizuje rast, čo je v úplnom súlade s novou firemnou filozofiou byť katalyzátorom zdravej ekonomiky.“
Pôvodné logo Intrum Iustitia
Nové logo Intrum Iustitia
Zdroj: Everyvent

