Najväčšie internetové obchodné centrum v SR Hej.sk zaznamenalo v r. 2007 zvýšený dopyt v sekcii televízorov. Objednávky na tento segment tvorili takmer 20 % zo všetkých zákaziek, z toho až 40 % sa týkalo výhradne značky Samsung.
Záujem o kvalitné televízory pokračuje aj v tomto roku - do konca apríla sa na Hej.sk zvýšil dopyt až o 121 %.
Trh so spotrebnou elektronikou zažíva výrazný rast. V uplynulom roku podľa prieskumnej spoločnosti GfK Slovakia zaznamenali najvyšší nárast v objeme predaja osobné počítače, mobilné telefóny a televízory. Tieto segmenty trhu predstavujú 60 % z celého sektora spotrebnej elektroniky. Analytická spoločnosť DisplaySearch tiež zaznamenala zvýšený predaj LCD televízorov. Priemerná uhlopriečka LCD panelu vzrástla podľa nej na 32“, ale významný rast bol zaznamenaný aj pri veľkých paneloch s uhlopriečkami nad 40“. Jednotkou medzi výrobcami je podľa DisplaySearch spoločnosť Samsung. Samsung je aj najpopulárnejšou značkou európskeho LCD TV trhu, v severnej Amerike zasa dominuje Sony.
Závery prieskumných spoločností kopírujú aj výsledky predaja v internetovom obchode Hej.sk. V r. 2007 zrealizoval Hej.sk 3 300 objednávok týkajúcich sa segmentu televízorov. Najpredávanejšou TV značkou sa stala Samsung so 40 percentným podielom z celkového počtu objednávok na tieto produkty a s celkovým objemom predaja 30 mil. Sk. Za obdobie od januára do apríla 2008 v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka zaznamenal Hej.sk nárast predaja televízorov o 121 %, pri značke Samsung ide 55 %-tný rast.
„Nárast záujmu o televízory sme nezaznamenali len na Slovensku. Zvýšený dopyt – až o 220% je aj na poľskom trhu a o 156 % v Nemecku.“, hovorí Tomás Richter, konateľ Hej.sk. „Myslíme si, že zn. Samsung bude u slovenských zákazníkov aj v tomto roku na prvom mieste v obľúbenosti pri kúpe televízorov. Očakávame, že takýto výrazný rast vydrží počas celého roka a predpokladáme, že najmä na jeseň a pred Vianocami ešte mierne stúpne.“, dodáva Tomáš Richter.
Obchodný riaditeľ Hej.sk Dušan Dulovič k záujmu o značku Samsung dodáva: „Určite vo veľkej miere oslovil našich spotrebiteľov dizajn televízorov. Zn. Samsung totiž kladie veľký dôraz práve na vzhľad svojich výrobkov. Predpokladám, že zákazníci ocenili spojenie atraktívneho dizajnu so skvelými parametrami a lákavou cenou, ktorú im náš obchod poskytuje. No a nevylučujem ani pôsobenie masívnej reklamnej kampane.“
Zvýšený záujem v tomto roku predpokladá Hej.sk aj u DVD prehrávačov a DVD rekordérov s pevným diskom, domácich audio-video systémoch – najmä dolby digitálnych prijímačoch (tzv. „receiver“), reproduktoroch a domácich kinách, taktiež MP3 prehrávačoch s flash pamäťou a elektronike do auta - po prenosných satelitných navigačných systémoch – GPS navigáciách. V období pred dovolenkami, ktoré práve prichádza, a pred Vianocami bude rásť dopyt aj po videokamerách s pevným diskom. Nielen z tohto dôvodu prináša Hej.sk svojim zákazníkom práve teraz zaujímavú ponuku na produkty zn. Samsung. Určite bude výhodné vymeniť svoje staré CRT televízory za LCD či plazmové pri takých výhodných cenových reláciách. Najmä pred pripravovaným futbalovým šampionátom EURO 2008. Okrem tejto ponuky pripravil Hej.sk do 25. mája 2008 akciu „Doprava zadarmo“, ktorá platí na všetok tovar po celej SR pri objednávke nad 2 000 Sk či možnosť kúpy tovaru na splátky bez navýšenia.
Zdroj: Media & Communication Consulting

