Denník Pravda sa včera v počte 20 000 kusov rozdával v uliciach Bratislavy, Košíc a Banskej Bystrice s titulnou stranou, ktorá bola celostranovým advertorialom spoločnosti IBM. Keďže táto inzercia nebola označená, čitateľ mohol zistiť, že ide o reklamu až pri porovnaní s výtlačkom Pravdy zakúpenom v novinových stánkoch.
Na otázku Stratégií, prečo tento mienkotvorný denník neoznačil inzerciu na titulnej strane v časti svojho nákladu, nám Richard Jajcay, marketingový a obchodný riaditeľ odpovedal: Ide o aktivitu reklamnej agentúry CD Ogilvy & Mather, ktorá je súčasťou kampane spoločnosti IBM. Viac vám k tomu povedia v agentúre.“
Agentúra CD Ogilvy & Mather to komentuje takto: „Kreatívny koncept tejto kampane spočíva v tom, že sme si kúpili od vydavateľstva Perex produkt – tlač titulnej strany denníka Pravdy. Titulnú stranu sme prispôsobili posolstvu kampane. Denník s reklamnou verziou titulky nebol distribuovaný prostredníctvom klasického predaja, t.j. novinových stánkov. Počas celého včerajšieho dňa sme ho rozdávali prostredníctvom kolportérov na vopred určených miestach,“ informoval nás Maroš Kemény, client service director CD Ogilvy & Mather. Cieľom podľa jeho slov bolo, aby reklamné posolstvo pôsobilo čo najviac uveriteľne. „Preto sme sa aj rozhodli pre mienkotvorný denník,“ dodáva Kemény.
Predstaviteľov vydavateľstva Perex sme sa opýtali, či nepovažujú za etický problém, že redakčný obsah tohto denníka nie je jasne oddelený od reklamného priestoru. Na túto otázku sme nedostali od vydavateľstva Perex odpoveď a Richard Jajcay nám odporúčal obrátiť sa na agentúru. Podľa CD Ogilvy & Mather je odpoveď na túto otázku v kompetencii predstaviteľov vydavateľstva.
Inzertná verzia titulnej strany denníka Pravda.
Reklama na spoločnosť IBM zahŕňa PR článok na tému „IBM ponúka v Bratislave až 200 pracovných miest“, tematický článok na tému „Práca v zahraničí už nie je taká lukratívna“, veľké logo spoločnosti IBM a inzerát spoločnosti IBM.
Titulná strana denníka Pravda v stánkovom predaji.
Zdroj: Valéria Polakovičová, Stratégie

