Henkel prevzal od spoločnosti Akzo Nobel divízie Lepidiel a Elektronických materiálov, ktoré predtým vlastnila spoločnosť National Starch.
„Táto akvizícia predstavuje míľnik v našej vyše 130-ročnej histórii firmy a jasne posúva Henkel smerom k ďalšiemu ziskovému rastu,“ povedal Ulrich Lehner, predseda predstavenstva Henkel KGaA. Akvizícii predchádzalo vyňatie divízií, ktoré mala prevziať spoločnosť Henkel, a potrebné protimonopolné prešetrenia zo strany príslušných orgánov.
V roku 2007 tieto dve divízie spoločnosti National Starch vytvorili obrat vo výške 1,25 miliardy GBP (približne 1,83 miliardy EUR). Kúpna cena predstavovala 2,7 miliardy GBP (3,7 miliardy EUR). Následne po integrácii sa ročný obrat divízie Lepidlá Technológie spoločnosti Henkel zvýši na približne 7,5 miliardy EUR. Henkel od akvizície očakáva synergický efekt vo výške asi 240 až 260 miliónov EUR ročne a predpokladá, že sa bude synergický potenciál naplno realizovať od roku 2011.
Prevzatím divízií Lepidiel a Elektronických materiálov spoločnosti National Starch si Henkel podstatne ďalej posilňuje svoje vedúce postavenie na globálnom trhu s lepidlami, a to najmä v segmente priemyselnom. Divízie National Starch a existujúce portfólio divízie Henkel Lepidlá Technológie sa vhodne dopĺňajú.
V rámci divízie Lepidlá Technológie spoločnosti Henkel bude mať akvizícia výrazný dopad najmä na sektor obalových lepidiel a lepidiel na drevo, rovnako ako na elektroniku. Spoločnosť Henkel má napríklad veľmi dobré postavenie na trhu laminačných lepidiel, ktoré sa používajú na výrobu flexibilných obalov na potraviny, zatiaľ čo National Starch je lídrom v oblasti lepidiel citlivých na tlak. Vďaka fúzii budú uvedené technológie dostupné väčšiemu počtu zákazníkov a očakáva sa tiež, že sa vyvinú nové oblasti použitia.
Henkel taktiež vidí výrazné posilnenie svojej pozície na regionálnom trhu. Podiel obratu v regióne Ázia a Tichomorie sa vďaka akvizícii divízií National Starch zvýši z terajších 8 percent na približne 12 percent, pričom pri lepidlách sa podiel obratu v tomto regióne zdvojnásobí vďaka už aj tak silnému postaveniu oboch firiem. Súčasne silné postavenie na trhu spoločnosti Henkel v Európe sa dá využiť na zrýchlenie rastu tým, že sa značky a technológie spoločnosti National Starch budú predávať prostredníctvom už vybudovanej predajnej a distribučnej siete spoločnosti Henkel v tomto regióne.
Zdroj: Seesame

