Vedenie maloobchodnej siete Tesco Stores na Slovensku nevylučuje v budúcnosti inštalovať pre zákazníkov samoobslužné pokladnice. Teraz však plní nastavené priority, najbližšie sa Tesco pripravuje na vernostné karty a zavedenie eura.
Povedala pre TASR hovorkyňa spoločnosti Tesco Stores SR Oľga Hrnčiarová v reakcii na prvé testovanie samoobslužnej pokladnice, ktoré sa rozbehlo v hypermarkete Tesco v Prahe.
O novom projekte vernostné karty pre zákazníkov v prevádzkach Tesco Hrnčiarová ďalej spresnila, že sa už testujú v štyroch prevádzkach. Do praxe by sa mali dostať od nového roka. História platobných kariet v Tescu sa rozbehla pred 12 rokmi vo Veľkej Británii a získala si už asi 13 miliónov členov.
Vernostné karty na Slovensku už viac rokov uplatňujú obchodné reťazce Billa, COOP Jednota, ale aj prevádzky Nay a OD Ikea. Platia pre nákup v danom obchodnom systéme pre celé Slovensko. Zákazníci s vernostnou kartou oceňujú, že k tejto službe je pripojený počas roka nákup vybraného tovaru so zľavou, predaj tovaru so zľavou pred sviatkami alebo nákupný kredit. Karta ako prejav vernosti zákazníka k obchodnej značke má získať ďalšiu klientelu a tým zvýšiť tržby.
Okrem tohto projektu Tesco v zmysle prijatých strategických cieľov ďalej investuje do výstavby nových obchodov a obchodných centier a podporuje ochranu životného prostredia, podotkla Hrnčiarová.
Samoobslužná pokladnica má podstatne zrýchliť nakupovanie. Komunikáciu zabezpečuje počítač. Skelet zariadenia - pokladnice tvorí veľký monitor a namiesto bežnej priehradky na peniaze má pokladňa iba malú štrbinu na zasúvanie bankoviek. Po načítaní informácií o tovare s číselným kódom počítač zákazníka vyzve, aby tovar premiestnil do odkladacieho košíka. Na monitore sa postupne načíta výsledná suma nákupu a na konci sa ešte zvolí spôsob platby, hotovosťou alebo kartou. Pri kúpe alkoholu sa na displeji objaví upozornenie, aby asistent skontroloval, či zákazník dovŕšil 18 rokov.
Zdroj: TASR, 2008

